Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Innhold

Emnet er både praktisk og teoretisk anlagt, og handler om hvordan studenten skal kunne etablere seg med sin kompetanse i samfunnet både gjennom kulturinstitusjoner og offentlig satsing på musikk, og gjennom eget entreprenørskap både i offentlig sektor og et kommersielt marked. Emnet fokuserer både på utøveren, kunstfeltet, markedet og kulturpolitikken, samt en forståelse av musikkens ulike roller i samfunnet. Målet er å kunne utvikle gode prosjekter som også kan få finansiering og finne gode samarbeidspartnere.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene:

  • kunne produsere musikalske formidlingsprosjekter, fra prosjektsøknad til gjennomført prosjekt

  • kjenne til sentrale kunst- og musikkformidlingsinstitusjoner, og kunne samarbeide med dem

  • kunne lage en markeds- / forretningsplan med utgangspunkt i egne musikalske, kunstneriske eller formidlingsmessige ideer

  • ha en forståelse for hvilken plass skapende virksomhet kan ha i dagens samfunn, og hvilke behov og markeder man kan møte som musikalsk utøver, formidler og aktør

Studentevaluering

Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei

Eksamen

Eksamen er en levert skriftlig og multimedial (lyd og bilde/video) konseptbeskrivelse for et musikalsk formidlingsprosjekt. Planen skal inneholde praktiske demonstrasjoner eller eksempler fra studenten, men trenger ikke være et gjennomført prosjekt. Planen skal enten kunne fungere som en søknad til finansiering av et kunstnerisk eller formidlingsmessig prosjekt, eller som en forretningsplan for egen bedriftsetablering.

Karakteruttrykk: Gradert karakter (individuelt)

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:25:41