Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Norsk.

Forkunnskapskrav

Det kreves at studenten til sammen har bestått minst 45 studiepoeng fra fordypningsdelen i bachelorstudiet, eller har tilsvarende bakgrunn.

Anbefalte forkunnskaper

KOM205 Journalistikk og presserelatert PR

Innhold

Emnet fokuserer på offentlige og private virksomheters behov for å kommunisere med sitt publikum, sine samarbeidspartnere og sine medarbeidere. Ved hjelp av relevant teori samt aktuelle eksempler og problemstillinger gjøres en kritisk drøfting av hvordan ulike kommunikasjonsstrategier virker.

Læringsutbytte

  • Studenten skal etter gjennomført emne ha kunnskap om kommunikasjon som virkemiddel for at ulike typer virksomheter skal nå sine mål

  • ha forståelse for mediekonvergens, endringer i mediebruk, og hvordan dette innvirker på virksomheters kommunikasjonsarbeid

  • ha kunnskaper om krisekommunikasjon

  • kunne drøfte og analysere virksomheters kommunikasjonspraksiser internt og eksternt

Vilkår for å gå opp til eksamen

To obligatoriske oppgaver må være bestått. Retningslinjer for oppgavene kunngjøres i Canvas ved semesterstart.

Undervisnings- og læringsformer

Forelesinger, seminarer og gruppearbeid. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 270 timer.

Studentevaluering

Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1.

Tilbys som enkeltemne

Ja. Med forbehold om ledig plass/kapasitet.

Eksamen

72-timers hjemmeeksamen som gjennomføres individuelt eller i grupper på inntil tre personer. Det gis én felles karakter til gruppen. Gradert karakter.

Reduksjon i studiepoeng

Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:

Emne Studiepoengreduksjon
KOM203 – Journalistikk og PR 5
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:23:54