Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Engelsk

Innhold

Emnet introduserer grunnleggende begreper innenfor e-handel. Det legges vekt på at studentene blir kjent med e-handelens betydning i samfunnet både i relasjon til teknologi, organisasjon og samfunn. Gjennom gruppearbeid skal studentene utarbeide en forretningsplan og markedsføringsmateriale relatert til en konkret forretningsidé som studentene selv har utviklet. 

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene:

  • ha kunnskap om grunnleggende begreper om e-handel og dens rolle i strategi og forretning

  • forstå grunnleggende anvendelser av e-handel

  • kunne planlegge og markedsføre en enkel e-handelsidé i en organisasjon

  • kunne evaluere og tilpasse interaksjonen mellom forretningsplan og e-handelsidé

Vilkår for å gå opp til eksamen

Obligatoriske gruppepresentasjoner må være godkjent. Dato for de obligatoriske gruppepresentasjonene offentliggjøres i Canvas ved semesterstart.

Undervisnings- og læringsformer

Emnet gjennomføres som en blanding av forelesninger, digitale undervisningsaktiviteter og gruppearbeid. Studentene skal fordype seg i et selvvalgt e-handelsprosjekt. Organisert undervisning gis normalt i form av to timer klasseaktiviteter og to timer gruppeøving per uke. Estimert arbeidsomfang er 10 timer per uke per student.

Studentevaluering

Studentevaluering gjennomføres som midtveisevaluering og i tråd med normalordningen i kvalitetssikringssystemet kapittel 2.1.1. En eventuell sluttevaluering kan gjennomføres ved behov.

Eksamen

Gruppevis mappeevaluering som teller 40% og gruppevis muntlig prøving med individuell karakter som teller 60%. Gradert karakter A-F

Reduksjon i studiepoeng

Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:

Emne Studiepoengreduksjon
IS-106 – Praktisk e-handel for entreprenører 7.5
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:22:59