Anbefalte forkunnskaper

HEL418 Organisering og innovasjon i helsetjenestene

Innhold

  • Arbeidsprosessen i kunnskapsbasert praksis
  • Metoder i kartlegging og vurdering av pasientens tilstand
  • Fag- og kvalitetsutvikling i helsetjenesten

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studenten:

  • kunne søke fram og vurdere evidensbasert kunnskap som grunnlag for fagutvikling og implementering av tiltak og prosedyrer

  • kunne anvende kunnskap om beslutningsstøtteverktøy (eks. triage, screening etc.) i analyse av komplekse og sammensatte kliniske problemstillinger hos pasient/bruker

  • kunne på selvstendig grunnlag gjennomføre klinisk vurdering av pasient/brukers tilstand og handlingsalternativer med vekt på brukermedvirkning

  • kunne styrke fag- og kvalitetsutvikling innen egen organisasjon og i samhandling med andre samarbeidsparter på ulike tjenestenivå

Vilkår for å gå opp til eksamen

  • Godkjent arbeidskrav
  • Godkjent obligatorisk deltakelse

For nærmere beskrivelse av vilkårene, se emneheftet.

Undervisnings- og læringsformer

Nettstøttet studie, forelesninger, selvstudium, gruppearbeid. Deler av undervisningen er obligatorisk - se detaljert oversikt i emneheftet.
Emnet har et arbeidsomfang på 405 timer.

Studentevaluering

Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Eksamen

Skriftlig individuell hjemmeeksamen som vurderes med gradert karakter. Studenten får utlevert eksamensoppgaven ved emnestart og kan arbeide med besvarelsen gjennom semesteret. Oppgaven leveres til fastlagt frist.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:25:36