Hvorfor er UiA-studenter så fornøyde?

Bildet kan inneholde: smil, menneskelig, interaksjon, sosial gruppe, lykkelig.

Hvorfor er UiA-studenter så fornøyde?

Vi har spurt noen av studentene på campus hvorfor de tror studenttilfredsheten er så høy, og hva de selv synes er det beste med UiA.

Ta gjerne kontakt med en UiA-student og hør selv!

Student-chat

Bildet kan inneholde: person, panne, hake, skjegg, kjole skjorte.

Det er så god stemning og imøtekommende folk! Jeg tror ikke jeg har møtt en eneste person som ikke er fornøyd med Kristiansand som studentby. Jeg liker også den amerikanske campusmodellen der vi har alt samlet og tilgjengelig på ett sted, og at det er så nye og moderne lokaler og utstyr.

Fredrik, student i Kristiansand

Sosiologi, bachelor

Visste du at 92% av alle nye studenter sier de vil anbefale UiA til vennene sine?

Tall fra undersøkelse gjennomført to måneder etter studiestart.

Her treffer man studenter overalt, føler jeg! Både byen og campus er ganske små og koselige, der det er veldig lett å bli kjent med folk. Studentmiljøet er helt supert, men mange engasjerte studenter som sørger for at det skjer mye. Det er veldig inkluderende på tvers av studier.

Sonja, student i Grimstad

Elektronikk, bachelor

Industriell økonomi og teknologiledelse, master

Visste du at Studentsamskipnaden i Agder (SiA) flere ganger har fått landets høyeste score på studenttilfredshet?

SiA har ansvaret for livet rundt studiene for deg som er UiA-student.

Jeg liker at det er så lett å få venner, og bli kjent med masse ulike typer folk på tvers av studiene. Alt er samlet på campus, og det er så fint og nytt her. Jeg liker å studere i fine omgivelser, og i en by som er så preget av studentene. Studentmiljøet er knallbra, og Kristiansand en skikkelig studentby der det skjer mye.

Eirill, student i Kristiansand

Statsvitenskap, bachelor