Undervisningsspråk: Norsk
Litteratur: Norsk og engelsk
Etter fullført emne skal studenten;
- ha inngående kunnskap om strategi og om sentrale begreper og teorier knyttet til strategi
- kunne anvende sentrale modeller tilknyttet konkurranse, posisjonering og verdisystemer og ha kunnskap om modellenes begrensninger
- kunne identifisere og forstå etiske dilemmaer i strategisk ledelse, inkluderte problemstillinger knyttet til bærekraft
- ha innsikt i sentrale kjennetegn ved ulike typer for forretningsmodeller og kunne utvikle slike modeller
- kunne identifisere sammenhengen mellom strategi og organisasjoner, økonomisk styring, effektivitet og innovasjon
- kunne identifisere og utvikle nye forretningsområder
Sentrale tema:
Tre samlinger à to dager, med forelesninger, case og gruppediskusjoner/gruppearbeid. Nettstøttet undervisning i Canvas. Emnet har et forventet arbeidsomfang på rundt 270 timer
Undervisningsspråk: Norsk
Litteratur: Norsk og engelsk
Studieavgift.
Ansvarlig fakultet: Handelshøyskolen ved UiA
1 semester
10
Vår
Kristiansand
Handelshøyskolen ved UiA