Økonomi og administrasjon - siviløkonom, 5-årig masterprogram
Undervisningsspråk
Engelsk
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studentene:
ha kunnskap om grunnleggende begreper om e-handel og dens rolle i strategi og forretning
forstå grunnleggende anvendelser av e-handel
kunne planlegge og markedsføre en enkel e-handelsidé i en organisasjon
kunne evaluere og tilpasse interaksjonen mellom forretningsplan og e-handelsidé
Innhold
Emnet introduserer grunnleggende begreper innenfor e-handel. Det legges vekt på at studentene blir kjent med e-handelens betydning i samfunnet både i relasjon til teknologi, organisasjon og samfunn. Gjennom gruppearbeid skal studentene utarbeide en forretningsplan og markedsføringsmateriale relatert til en konkret forretningsidé som studentene selv har utviklet.
Undervisnings- og læringsformer
Emnet gjennomføres som en blanding av forelesninger, digitale undervisningsaktiviteter og gruppearbeid. Studentene skal fordype seg i et selvvalgt e-handelsprosjekt. Organisert undervisning gis normalt i form av to timer klasseaktiviteter og to timer gruppeøving per uke. Estimert arbeidsomfang er 210 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Obligatoriske gruppepresentasjoner må være godkjent. Dato for de obligatoriske gruppepresentasjonene offentliggjøres i Canvas ved semesterstart.
Eksamen
Gruppevis mappeevaluering som teller 40% og gruppevis muntlig prøving med individuell karakter som teller 60%. Gradert karakter A-F
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.