English version of this page

Søk om penger til studiestart-arrangement

Linjeforeninger og studentaktiviteter tilknyttet STA kan søke om midler til arrangement eller aktiviteter for nye studenter ved studiestart.

I samarbeid med Velferdstinget stiller UiA og fadderstyret 100.000 kroner til disposisjon for gode initiativ fra studentene!

Søk her før 1. juni 2024

UiA ønsker at studiestarten skal bidra til å gjøre nye studenter raskt kjent med universitetet, studiebyen, campus og hverandre. Hensikten med utlysningen er å legge til rette for at engasjerte studenter og studentgrupper kan bidra til dette, med andre virkemidler enn alkohol.

Krav som må være oppfylt

Krav som må oppfylles for å bli vurdert

• Søker må være en forening som er tilknyttet STA
  • Arrangementet må ha en rusfri profil
  • Budsjett legges ved søknad, og regnskap med dokumenterte kostnader må framvises i etterkant (se "Tildeling og utbetaling" under)

Ved tildeling vektlegges også følgende

• Arrangementet er interessant for et bredt spekter av studenter
  • Arrangementet bidrar til mangfold i studiestartprogrammet
  • Arrangementer som markedsføres og tilrettelegges for å skape mangfold og inkludering vil bli særlig vektlagt.
  • Arrangementet har bærekraft og miljø i fokus gjennom planleggingen og gjennomførelsen av arrangementet.
  • Arrangementer kun for linjeforeningenes og studentaktivitetenes medlemmer vil også bli vurdert

Datoer og frister

• Søknadsfrist: 1. juni
  • Tildeling: 20. juni
  • Klagefrist: 27. juni
  • Utbetaling: Ved mottak av faktura og kvitteringer i etterkant av arrangement
  • Frist for innsending av faktura og kvitteringer: 30. september

Tildeling og utbetaling

Søknadene vurderes av Fadderstyrene ved UiA og Velferdstinget, som legger frem en innstilling.

Søknaden vurderes ut fra hvordan den svarer til søknadskriteriene. Midlene tildeles de kvalifiserte aktivitetene/arrangementene som Fadderstyrene og VT vurderer at best imøtekommer søknadskriteriene, innenfor de økonomiske rammene av søknadspotten.

Små linjeforeninger og studentaktiviteter oppfordres til å avholde fellesarrangementer, samt gå sammen om å søke midler til dette.

Utbetaling

Studiestartmidlene utbetales mot faktura til UiA i etterkant av arrangementet, vedlagt regnskap og dokumentasjon på kostnader (kvitteringer). Fakturaopplysninger vil være vedlagt vedtaksbrev, som sendes foreningens kontaktperson per epost.

Vi gjør oppmerksom på at foreningen altså selv må legge ut for kostnadene til arrangementet, for så å få tilbakebetalt inntil tildelt beløp mot faktura etter at arrangementet er gjennomført.

Gro Hodne Gundersen, prosjektleder for studiestart ved UiA

Publisert 5. apr. 2024 - Sist endret 16. mai 2024