Tverrfaglig samarbeid PPT
PP-tjenesten er representert i alle landets kommuner. Forskningsprosjektet SpedAims ProCIP ønsker å finne ut mer om det tverrfaglige samarbeidet som PPT er involvert i.
Ved prosjektslutt skal studenten skrive eit kort blogginnlegg på UiA.no. Dersom du har skrive innlegget på eiga bloggside, kan du lenke til den her ved å opne skjemaet. Blogginnlegget skal beskrive kva oppgåver du vart involvert i, og kva læringsverdi prosjektdeltakinga har hatt.
PP-tjenesten er representert i alle landets kommuner. Forskningsprosjektet SpedAims ProCIP ønsker å finne ut mer om det tverrfaglige samarbeidet som PPT er involvert i.
Jeg heter Kristoffer Fuglerud Ask og studerer femte året på Lektorstudiet på Universitetet i Agder, med Idrett som masterfag. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle om mine erfaringer som vitenskapelig assistent for doktorgradsstipendiat Sindre Herskedal Fosstveit.
Jeg heter Ida Marie Wullum og gikk siste året på master i engelsk i vår. Jeg er fra tidligere utdannet lektor i fransk og fikk muligheten til å være med på TRAWL-UIA og deres samarbeid rundt utarbeiding av elevkorpus i språk.
Fredag 28. oktober var me, songarane på institutt for klassisk musikk, så heldige å få besøk av psykolog spesialist Magnar Øye. Til dagleg jobbar han på akuttmottaket på Sørlandet Sykehus. Professor Nils Harald Sødal leia ein samtale med Magnar Øye omkring kva robust psykisk helse er, kva som ofte er årsaken til at den sviktar, og korleis me kan jobbe for å opparbeide og oppretthalde vår eigen psykiske helse.
Jeg heter Lene Eilertsen og er mastergradsstudent i nordisk språk og litteratur, med spesialisering i lingvistikk. I den forbindelse mottok jeg en gylden mulighet til å delta på konferansen LautSchriftSprache, et knutepunkt for forskere innen grafematikk.
Vi er to tidligere studenter fra bachelorprogrammet i biologi, Marte Åsmul og Tomine R. Sørensen, som sammen skrev en bacheloroppgave om østers. I deler av juni 2022, fikk vi være med på et prosjekt sammen med bivalve-gruppen fra UiA der vi dro for å gjøre feltarbeid langs Sveriges vestkyst. Her har det blitt målt tetthet av stillehavsøsters i en årrekke, og målet vårt å finne ut av hvilke metoder som gav det mest representative bildet av tettheten av stillehavsøsters. Vi ønsket også å finne ut om de ulike metodene gav resultater som var sammenlignbare.
Jeg heter Ellinor Vehusheia Leistad og er masterstudent i pedagogikk. I løpet av 2022 har jeg fått anledning til å være med som forskningsassistent i prosjektet «MPI Mentoring Profile Inventory» hvor det forskes på praksislærerrollen i lærerutdanningene. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle om prosjektet, arbeidsoppgaver og mine erfaringer som assistent i et forskningsprosjekt.
Vi er Anders Vatsaas (25) og Chris Jakob Homman (24), to tidligere masterstudenter i Idrettsvitenskap ved UiA. Dette blogginnlegget omhandler vår deltakelse som vitenskapelige assistenter i prosjektet «Effekten av styrketrening i sesong på prestasjonsevne på håndballspillere». Her ble det sett på sammenhengen mellom diverse fysiske tester i laboratoriet og prestasjonparametre på håndballbanen.
Mitt navn er Markus Grendstad Rousseau, og jeg samarbeider med professor Oddgeir Tveiten i forskningsprosjektet «Læring og media post-COVID: En studentundersøkelse». Prosjektet ønsker å undersøke hvordan vi kan nyttiggjøre studenters erfaring fra Covid-19 pandemien, med et spesielt fokus på «blending» av online og fysisk undervisning. Min deltakelse i forskningsprosjektet har vært å utvikle en spørreundersøkelse sammen med Tveiten. Spørreundersøkelsen tar for seg nettopp de erfaringene studenter har gjort gjennom nettbasert undervisning under pandemien, samt se nærmere på hva studenter selv ønsker å forbedre i undervisningen. Videre blir studentene spurt om hvordan deres erfaring med nettbasert undervisning kan nyttiggjøres i videreutvikling av de ulike undervisningsformene.
Jeg er en student, Martin Hovet (25), som nettopp har begynt siste året på master i global utvikling og samfunnsplanlegging – spesialisering i Samfunnsplanlegging, by- og regionalutvikling. I løpet av sommeren 2022 har jeg vært med på å transkribere videomateriale til prosjektet «Læring og media post-COVID: En studentundersøkelse»
From 19-23 September 2022, six master students and two teachers from UiA`s Master Program of Fine Arts, Kristiansand, participated in PIMDI`s gathering in Iceland.
The research project PIMDI (A Pedagogy of Imaginative Dialogues), consists of students and researchers from Finland, Norway, The Netherlands and Iceland, and is a part of the Erasmus Program Strategic Partnership of four European master programs of Arts Education:
• the Master of Education in Arts at the Hanze University of Applied Sciences in Groningen, a joint degree with NHL Stenden University at Leeuwarden/The Netherlands
• the Master Arts Education at the Iceland Academy of the Arts in Reykjavik/Iceland
• the Master Fine Arts at the University of Agder/Norway
• the Master Theater pedagogy and Dance pedagogy at Uniarts Helsinki/Finland
I uke 40 har vi, sangerne ved institutt for klassisk musikk, deltatt i et kunstnerisk prosjekt i regi av professor Nils Harald Sødal og Benedikte Sofie Ribe.
Jeg heter Maryam Bokdasji (22) og går bachelor i rettsvitenskap på Handelshøyskolen. I mai 2022 fikk jeg en henvendelse hvor jeg ble spurt av professor Sunniva Bragdø-Ellenes om jeg kunne tenke meg i å bistå henne og professor Iris Nguyen Duy på instituttet for rettsvitenskap med å ferdigstille et bokkapittel. Bokkapittelet «An introduction to French Legal Culture» i «Comparing Legal Cultures» har tidligere vært utgitt på Fagbokforlaget. Nå skulle boken utvides og kapitlene bearbeides for utgivelse på Springer forlag.
Vi heter Hanne Kapstad (27) og Lina Marie Osorio (24). Vi går 4. året på grunnskolelærerutdanningen 5-10 trinn, og hadde KRLE forrige semester. Som en aktiv del av emnene vi tok i krle, skulle vi bruke VR i undervisning. Prosjektet startet som en praksisoppgave hvor alle studentene i klassen var med til Oslo for å filme flere 360-videoer i synagogen i Oslo. Dette skulle brukes som undervisningsopplegg om jødisk estetikk hvor elevene ville besøke synagogen gjennom VR-briller. Dette undervisningsopplegget ble gjennomført i vår praksisperiode på en ungdomsskole, og foreleserne våre i faget gjennomførte intervjuer med elevene etter det utprøvde VR-opplegget.
My experience as a research assistant on the topic of Knowledge arbitrage and what I learned from this valuable Journey being a student Research Assistant
Jeg heter Ida Marie Wullum (31) og gikk master i engelsk som ble ferdigstilt 2022. Jeg er tidligere utdannet lektor i fransk fra NTNU. Sammen med førsteamanuensis i fransk språk ved UIA, Espen Klævik-Pettersen, har jeg vært med på et mini-forskningsprosjekt på et språkinnlæringsfenomen blant norske elever som lærer fransk.
Jeg heter Aslak Granli og er masterstudent innenfor idrettsvitenskap gjennom lektorutdanningen for trinn 8 – 13. Våren 2022 fikk jeg muligheten til å være med som forskningsassistent i prosjektet «Restitusjon etter styrketrening». I dette blogginnlegget vil jeg fortelle om prosjektet, mine arbeidsoppgaver og erfaringer.
Vi er to studenter med nylig fullført bachelorgrad i biologi ved Universitetet i Agder. I bacheloroppgaven vår skrev vi om molekylære analyser av slettsnok-tarm for å undersøke slettsnokens (Coronella austriaca) diett i Norge. I forbindelse med dette fikk vi muligheten til å bidra som forskningsassistenter i et prosjekt hvor vår rolle var å kartlegge mikroorganismer i tarmen til slettsnoken ved bruk av PCR (Polymerase Chain Reaction) og sekvensering. I tillegg til mikrobiota-prosjektet, fortsatte vi også arbeidet med diettanalysene på de resterende prøvene fra bacheloroppgaven.