Prøv å logge inn på passord.uia.no og sjekk om du faktisk logger inn med riktig brukernavn og passord. Hvis ikke du får logget inn, prøv å endre passordet igjen og vent en time. Hvis du får fortsatt ikke logget inn, ta kontakt med UiA Hjelp for videre oppfølging.
Forsøk eventuelt å starte et inkognito/Privat/InPrivate-vindu i nettleseren (lenke gjennom nettvett.no) og logg inn på UiA-tjenesten du ønsker. Dette er løsningen hvis du er tilknyttet en annen Microsoft-konto gjennom annen institusjon.
Jeg har ikke byttet passord på over ett år (utløpt passord)
Alle ved UiA må bytte passord en gang i året. Du får e-post om dette til din UiA-adresse. Hvis du ikke bytter passordet i tide, blir brukerkontoen din sperret og du mister tilgang til IT-tjenestene. Bestill et nytt passord på passord.uia.no (under «Glemt passord»). Når du har byttet passord vil du få tilgang til IT-tjenestene innen en time.
Jeg har nylig skiftet passord
Det kan ta inntil en time før det nye passordet når ut til alle systemene. For noen tjenester tar det kortere tid.
Det vises en melding om at du ikke har tilgang til ønsket tjeneste eller program
Du mangler rettigheter.
Kontakt eieren av tjenesten eller UiA Hjelp for å få vite hvorfor du ikke har tilgang, eller for å få tilgang.
Gjelder det uia.no, ta kontakt med webredaksjonen@uia.no som er ansvarlig for løsningen.