Utviklingsworkshop - TV-produksjon for barn og unge

Delta på workshop i TV-produksjon for barn og unge den 18. – 25. juni 2017 på Metochi studiesenter, Lesvos. Arrangør av workshopen er Sørnorsk Filmsenter og UiA.

18. – 25. juni 2017 - Metochi studiesenter, Lesvos.

Beskrivelse
Med egne sendeflater, digital distribusjon og muligheter innen transmedial produksjon er utvikling av nye TV-konsepter for barn og unge et spennende felt. UiA og Sørnorsk filmsenter inviterer forfattere, regissører og produsenter til å delta på en workshop med mål om å utvikle 2-4 konsepter rettet mot barn og unge. Prosjektene kan være fiksjon, dokumentar, game show eller annet, men bør ha regional forankring. Workshopen vil veksle mellom idemyldringer, skriveøkter, presentasjoner med respons og korte seminarer.

Seminarprogram (TBA)
Det legges opp til rundt fire korte seminarbolker med fokus på blant annet aktuelle case studies, sjanger, dagens sendeflater, distribusjonsmodeller og finansiering.

Metochi studiesenter
Workshopen vil foregå på UiA sitt studiesenter på Metochi – Lesvos. Studiesentret holder til i et kloster tilegnet to gresk-ortodokse barmhjertighetshelgener; de hellige Anárgyri (Kosmás og Damianós). Klosteret ble grunnlagt på 1500-tallet som ett av flere anneks til det kjente Limónos-klostret. Klostrene er forbundet med en to kilometers steinsti fra samme periode. Klosterannekset Metochi er i nyere tid restaurert, men bærer fremdeles preg av den opprinnelige enkelhet.

Målgruppe: forfattere, regissører og produsenter
Tidspunkt: 18/6 - 25/6
Sted: Lesvos (Hellas) - Metochi studiesenter
Antall deltagere: inntil 15
Påmelding: ASAP / senest 15. mars

For deltagere fra Agder og Telemark er det ingen kostnader for reise t/r Oslo -Lesvos, kost og losji på Metochi. Deltagere fra andre fylker enn Agder og Telemark må søke sitt respektive filmsenter for å dekke en egenandel på 6000,- kroner (reise og opphold).

Workshopleder vil være Kirsten Bonnén Rask (Sørnorsk Filmsenter)
Spørsmål og praktisk info: Trond Arntzen (UiA) – trond@uia.no / 414 33 207

Påmelding gjøres ved å sende kontaktinfo, CV og en kort motivasjonstekst.

Arrangør: Universitetet i Agder og Sørnorsk filmsenter AS