Språk, tekst og teknologi i barnehage, skole og lærerutdanning

Dette feltet dreier seg om forsking på språk, tekster og teknologier i utdanningssystemet, blant annet i fag som norsk, engelsk, fremmedspråk og KRLE. Vi forsker blant annet på elevtekster, lærebøker, språklæring, dataspill, VR-teknologi, profesjonsfaglig digital kompetanse, m.m.

Større prosjekter

Tba

Ph.d.-prosjekter

Fra samtalepartner til mediepublikum: Digital kommunikasjon mellom foreldre og ansatte i barnehagen.

En diskursanalyse av hvordan digital kommunikasjon brukes og oppleves i forbindelse med dokumentasjon og tekstliggjøring av barns hverdag i barnehagen, og undersøker i forlengelse av dette hvorvidt digital kommunikasjon mellom barnehage og hjem har kulturelle eller sosiale implikasjoner på barnehage-hjem-samarbeidet

Svein Heddeland - Institutt for pedagogikk (spesialisering i pedagogikk)

 

Bilde av Eli-Marie Danbolt Drange
Førsteamanuensis
E-post
eli.m.drange@uia.no
Telefon
+47 38 14 12 49
Publisert 13. mai 2024 - Sist endret 13. mai 2024