English version of this page

Sommerkurs 2024: Norsk språk og litteratur

Vi har igjen gleden av å invitere norskstudenter ved universiteter i utlandet til sommerkurs i norsk språk, litteratur og kultur i Kristiansand sommeren 2024. Vi oppfordrer alle interesserte studenter om å søke!

Emnet Norsk språk og litteratur (NO-216) er på 5 studiepoeng.

Sommerkurset begynner med en kveldssamling mandag den 8. juli, med informasjon og utdeling av nøkler til hybler. Første undervisningsdag er 9. juli. Siste dag med kursprogram er søndag 21. juli, og 22. juli er avreisedag.

Hvor?
Universitetet i Agder, Campus Kristiansand.

Når?
8. - 22. juli 2024.

Hvem?
For å få plass på kurset, må du være norskstudent når du søker.

Kurset er ment for studenter som kan så mye norsk at det ikke byr på problemer å delta aktivt i undervisningen, og kunne snakke om faglige emner på norsk. All undervisning foregår på norsk, og man må kunne snakke om faglige emner på norsk. Deltakerne må derfor ha studert norsk i 1 ½ – 2 år.

Universitetet i Agder kan ta opp 30 deltakere til kurset.

Søknadsprosess

Når du søker, må du sende inn en bekreftelse fra norsklærer (fra hjemuniversitetet) på at du har tilstrekkelige norskkunnskaper til å følge forelesninger og seminar på norsk. Fortrinnsvis lastes bekreftelsen opp rett i søknadsskjemaet, men denne kan også sendes på mail til anne.m.foss@uia.no.

Det er kun bekreftelsen fra norsklærer som må sendes inn, ikke andre dokumenter.

Søk her

Søknadsfrist: 31. mars 2024

Når studentopptaket foretas, vil vi ta særlig hensyn til spredning på flere land og kjønn, lengden på norskstudiet til den enkelte, samt at vi prioriterer studenter som ikke har hatt studieopphold i Norge før.

Vi håper mange har lyst til å komme til Kristiansand og Sørlandet denne sommeren og gleder oss til å møte et nytt kull med entusiastiske norskstudenter!

Publisert 10. mai 2024 - Sist endret 10. mai 2024