PROFUND er forankret i universitetsledelsen og foregår i et nært samarbeid med PRONETT.
Arbeidsgruppe
Arbeidsgruppa som leder prosjektet er sammensatt av representanter for profesjonsutdanningene knyttet til utdanning, helse og sosialfag:
- Førsteamanuensis Camilla Herlofsen, Institutt for pedagogikk
- Førstelektor Mette Fløystad Kvammen, Institutt for sosiologi og sosialt arbeid
- Førstelektor Ellen Dahl Gundersen, Institutt for helse- sykepleievitenskap
- Førstelektor Kristian Leonard Melby, Institutt for psykososial helse
- Førstelektor Anne Karin Vikstøl Olsen, Institutt for pedagogikk
- Seniorrådgiver Ottar Michaelsen, Avdeling for lærerutdanning
Arbeidsgruppas mandat er å initiere, planlegge og gjennomføre tiltak som kan utvikle samarbeidet om undervisning i profesjonsutdanningene ved universitetet. Tiltakene skal være konkrete, realiserbare og modellskapende og sette studentene bedre i stand til å samarbeide med kolleger i andre profesjoner i sitt framtidige yrke.
Studentråd
PROFUND har et studentråd der studentrepresentanter fra alle involverte profesjonsutdanninger er representert.
Mandat for studentrådet
Studentråd oppnevnes blant tillitsvalgte for studentene i vernepleier-, sykepleier-, sosionom-, barnevern-, barnehagelærer- og grunnskolelærerutdanningene. Hver av utdanningene har én representant fra hvert av de første tre år i utdanningen.
Studentrådet skal:
- bidra til å utvikle PROFUND-samarbeidet
- bidra til at innholdet i PROFUND-samarbeidet er relevant for alle utdanningene som deltar i samarbeidet
- gi råd til arbeidsgruppa i PROFUND om innhold og opplegg/ undervisningsformer som inngår eller kan inngå i PROFUND-samarbeidet
- gi råd til arbeidsgruppa om organisering og praktisk gjennomføring av felles praksis og felles undervisningsdager
Studentrådet møtes 2-3 ganger hvert studieår. Det gis møtehonorar for deltakelse i studentrådet.