Organisering av PROFUND

PROFUND er forankret i universitetsledelsen og foregår i et nært samarbeid med PRONETT.

Arbeidsgruppe

Arbeidsgruppa som leder prosjektet er sammensatt av representanter for profesjonsutdanningene knyttet til utdanning, helse og sosialfag:

  • Førsteamanuensis Camilla Herlofsen, Institutt for pedagogikk
  • Førstelektor Mette Fløystad Kvammen, Institutt for sosiologi og sosialt arbeid
  • Førstelektor Ellen Dahl Gundersen, Institutt for helse- sykepleievitenskap
  • Førstelektor Kristian Leonard Melby, Institutt for psykososial helse
  • Førstelektor Anne Karin Vikstøl Olsen, Institutt for pedagogikk
  • Seniorrådgiver Ottar Michaelsen, Avdeling for lærerutdanning

Arbeidsgruppas mandat er å initiere, planlegge og gjennomføre tiltak som kan utvikle samarbeidet om undervisning i profesjonsutdanningene ved universitetet. Tiltakene skal være konkrete, realiserbare og modellskapende og sette studentene bedre i stand til å samarbeide med kolleger i andre profesjoner i sitt framtidige yrke.  

Studentråd

PROFUND har et studentråd der studentrepresentanter fra alle involverte profesjonsutdanninger er representert.

Mandat for studentrådet

Studentråd oppnevnes blant tillitsvalgte for studentene i vernepleier-, sykepleier-, sosionom-, barnevern-, barnehagelærer- og grunnskolelærerutdanningene. Hver av utdanningene har én representant fra hvert av de første tre år i utdanningen.

Studentrådet skal:

  • bidra til å utvikle PROFUND-samarbeidet
  • bidra til at innholdet i PROFUND-samarbeidet er relevant for alle utdanningene som deltar i samarbeidet
  • gi råd til arbeidsgruppa i PROFUND om innhold og opplegg/ undervisningsformer som inngår eller kan inngå i PROFUND-samarbeidet
  • gi råd til arbeidsgruppa om organisering og praktisk gjennomføring av felles praksis og felles undervisningsdager

Studentrådet møtes 2-3 ganger hvert studieår. Det gis møtehonorar for deltakelse i studentrådet.

Publisert 23. mai 2024 - Sist endret 23. mai 2024