0
Hopp til hovedinnhold

Min tid i akademisk praksis

Jeg veileder og hjelper studenter når underviseren trenger assistanse. Studentene er fornøyd, og jeg er glad for å kunne bruke kompetansen min på dette.

Israa Abdul Hadi Kamel Mahameed

Akademisk praktikant

  • Navn: Israa Abdul Hadi Kamel Mahameed
  • Alder: 31
  • Kommer fra: Palestina
  • Utdannelse:
    Bachelor ikunstfag, An-Aajah National University
    Er kunstner og forfatter
  • Akademisk praksis: Institutt for visuelle og sceniske fag

Hva er målet ditt?

Jeg ønsker å få jobb her og fortsette med utdannelsen min. Jeg har en bachelor i kunstfag, men vil også gjerne ha en master eller ph.d. Jeg har jobbet i public relations i tre år på et universitet i hjemlandet mitt. Jeg har gitt ut en bok, og skal gi ut min andre til høsten. Nå vet jeg ingenting om fremtiden min, men ønsker å bli her og hjelpe Palestina herfra.

Hva lærer du som praktikant på UiA?

Jeg utvikler meg videre gjennom alt jeg gjør her. Jeg tar blant annet bilder, filmer og dokumenterer det som skjer på fakultetet. For eksempel teaterforestillinger og annet innen kunst og håndverk. Noe legges ut på Facebook og nettsider, og noe brukes til vurderinger. Ved å få denne muligheten til Akademisk praksis slipper jeg å starte på null. Nå er jeg dessverre snart ferdig med perioden min, men er veldig fornøyd.

Hvordan får du brukt utdannelsen din gjennom programmet?

Jeg veileder og hjelper studenter når underviseren trenger assistanse. Studentene er fornøyd, og jeg er glad for å kunne bruke kompetansen min på dette. Til høsten skal jeg undervise ved Aftenskolen på ulike kurs i tegning og maling, og har også søkt på masterstudiet her.

Hvordan er kollegene dine på UiA?

Det har vært lett å komme i kontakt med dem. Jeg kjenner til et universitetsmiljø fra før, og jeg jobber med omtrent det samme her. Kollegene mine hjelper meg mye både med tale og tekst, og jeg er ikke flau for å snakke feil eller spørre når jeg lurer på noe.

Har du tips til andre som ønsker å være kandidat på Akademisk praksis?

De må være tydelige på hva slags hjelp de ønsker og si hva de trenger. Det er også viktig å utvikle språket faglig og finne ut hva man vil gjøre videre etter at programmet er slutt. De må bruke tiden her godt.