Utfyllende regler for endring og oppfølging av utdanningsplan

1. Endring av utdanningsplan

a) Fakultetene/Avdeling for lærerutdanning bør i størst mulig grad legge til rette for at studenter selv kan revidere sin utdanningsplan innenfor normert studietid
b) Endring av utdanningsplan utover den revisjon studentene selv kan foreta, gjøres av fakultet/Avdeling for lærerutdanning i samråd med studenten. Dette gjelder for eksempel permisjon, justering av progresjon, innpassing/fritak og studentutveksling.

2. Oppfølging av utdanningsplan
Fakultetene/Avdeling for lærerutdanning skal innkalle følgende studenter med utdanningsplan til samtale:
a) Studenter som har bestått mindre enn 60 % av antall studiepoeng i sin utdanningsplan etter 2 semestre (etter ny/utsatt eksamen)
b) Studenter som har bestått mindre enn 60 % av antall studiepoeng i sin utdanningsplan etter 4 semestre (etter ny/utsatt eksamen)
Studenter som ikke har bestått noen studiepoeng etter 1. semester, innkalles til samtale etter vurdering av fakultetet / Avdeling for lærerutdanning.

Vedtatt av Studieutvalget 11.04.2008

Publisert 14. mars 2024