Marius Valsvik Berg

Lektor 8-13, fransk og historie

Hva er dine arbeidsoppgaver som studentmedarbeider i Undervisningsverkstedet?

Min oppgave er å assistere faglærere og andre for at de best skal kunne utforske og kurse sine studenter eller ansatte i hvordan en fremtidig skolegang kan se ut, og utforske nye løsninger i fellesskap. En annen side ved rommet er å hjelpe studenter ved UiA komme i gang med praksisarbeidet sitt, og legge til rette for et mest mulig mangfoldig førsteinntrykk av arbeidshverdagen for fremtidige lærere.

Hvorfor ønsket du denne jobben?

Jeg søkte på jobben for å få høyere kompetanse på verdiene teknologi kan ha i undervisningssammenheng, og hvordan man i fremtiden i høyere grad kan balansere mellom tradisjonelle og nyere undervisningsformer. Jeg er opptatt av at teknologien skal supplere undervisningen, uten å gå på bekostning av læringsutbyttet til elevene.

Hvilke fordeler har Undervisningsverkstedet?

Undervisningsverkstedet er fylt med engasjerende teknologi og materialer for å inspirere framtidens lærere. Det er derfor kun opp til studenter å være kreative for å finne gode og effektive nye løsninger i klasserommet!