Legger ut 100 gratisbilletter til årets Forsker Grand Prix

Onsdag 18. september braker det løs igjen! Da går åtte forskere fra Sørlandet ut på de skrå bredder for å formidle forskningen sin for publikum. Nå kan du sikre deg billetter til den forrykende forestillingen på Bare studenthus i Kristiansand.

GLAD VINNER: Stipendiat Vibeke Salvesen fra Sørlandet sykehus/UiO stakk av med seieren i fjorårets Forsker Grand Prix Agder. Hun leverte en overbevisende fremstilling av forskningsprosjektet sitt, som handler om å forbedre sexlivet til kvinner og menn som har hatt hjerteinfarkt.

Av Webredaksjonen
Publisert 23. aug. 2024 - Sist endret 23. aug. 2024

- Det blir kjempegøy! Nivået er høyt i år, deltakerne har ligget i trening siden juni. Og den som vinner kan med rette kalle seg for Agders beste forskningsformidler, sier prosjektleder for Forsker Grand Prix på Agder, informasjonssjef Jan Arve Olsen ved UiA.

BILLETTENE ER GRATIS OG BESTILLES HER!

Bildet kan inneholde: fottøy, smil, jeans, bukse, eiendom.
DELTAKERNE: Ungt utenforskap, roboter, KI og migrasjonspolitikk er noen av temaene i årets Forsker Grand Prix Agder. Deltakerne er (f.v.) Magnus Repstad Wanderås (UiA), Egil Ovesen (UiA), Anne Kristine Aase Ugland (UiA), Sissel Kveinå Tonstad (UiA), Henrik Brådland (UiA), Anroud Jochemsen (NORCE), Joseph Salomonsen (UiA) og Muhammed Hamza Zafar (UiA).

Landsomfattende konkurranse

Forsker Grand Prix er en landsomfattende konkurranse i forskningsformidling for ph.d.-stipendiater, og inngår i de nasjonale Forskningsdagene som går av stabelen hver høst. Fem universiteter og høgskoler i hele Norge er med i år, der to vinnere fra hver regionkonkurranse går videre til en nasjonal finale i Oslo 28. september.

Møt deltakerne i årets konkurranse!

Hver deltaker forbereder to presentasjoner på fire minutters lengde av sitt eget forskningsprosjekt. I tur og orden skal de på scenen med sine tilmålte fire minutter. Når tiden er ute, gir publikum i salen og dommerpanelet poeng fra 1 til 6.

Superkurs i forskningsformidling

Forsker Grand Prix er også et fire måneder langt superkurs i forskningsformidling med opptil ni plasser som utlyses hvert år. Målet med kurset og konkurransen er å gi dedikerte ph.d.-ere øving i fremføring og forståelse for hvordan de kan innlemme forskningsformidling rettet mot allmennheten som en del av sin forskergjerning og karriere. Konkurransen 18. september markerer avslutningen på kurset.

Mer? Se også:

Forsker Grand Prix: Er det din tur i år?