English version of this page

Dekan Thakur forlater UiA

Dekan Vikas Thakur ved Fakultet for teknologi og realfag har sagt opp sin stilling.

Bildet kan inneholde: yttertøy, smil, erme, blazer, formelt antrekk.

Vikas Thakur har sagt opp sin stilling ved UiA.

Av Øivind Dagsvik Eskedal, kommunikasjonsdirektør
Publisert 26. aug. 2024 - Sist endret 27. aug. 2024

Thakur kom fra NTNU for å bli dekan ved UiA i starten av 2024, men har nå valgt å si fra seg ledervervet ved Fakultet for teknologi og realfag.

– Det har vært veldig spennende måneder ved UiA og jeg har blitt tatt veldig godt imot her, sier Thakur.

– Men etter at jeg begynte har det oppstått situasjoner i min familie både i Trondheim og i India som gjør at det riktige for meg nå, er å returnere til Trondheim, sier han.

Han vil arbeide ut 2024 for å fullføre ulike strategiske prosesser ved fakultetet.

– Full forståelse

Thakur har permisjon fra NTNU, og planlegger å returnere til en professorstilling der.

– Vikas har kommet inn og satt i gang flere viktige prosesser for å rigge fakultetet for fremtiden. Det er leit at reisen vår slutter allerede her, men jeg har selvfølgelig full forståelse for at han vil prioritere familien, sier rektor Sunniva Whittaker.

UiA vil nå gå i gang med å finne Thakurs etterfølger.