English version of this page

Blir ny fakultetsdirektør på kunstfag

Bente Guttormsen (52) blir ny fakultetsdirektør ved Fakultet for kunstfag fra 19. august.

Bente Guttormsen og Marit Wergeland

Bente Guttormsen (til høyre) er tilsatt som ny fakultetsdirektør ved Fakultet for kunstfag. Til venstre dekan Marit Wergeland.

Av Øivind Dagsvik Eskedal, kommunikasjonsdirektør
Publisert 21. juni 2024 - Sist endret 24. juni 2024

Stillingen som fakultetsdirektør ved Fakultet for kunstfag ble utlyst etter at dagens direktør Hanne Graver Møvig ble ansatt som utdanningsdirektør ved UiA.

Bente Guttormsen er nå tilsatt og hun starter i den nye stillingen mandag 19. august. Guttormsen er i dag seniorrådgiver ved Personal- og organisasjonsavdelingen, en avdeling hun har arbeidet ved i over 20 år. I den tiden har hun også vært avdelingsleder ved det som den gang het Studentservice på universitetet i et år. Hun har også arbeidserfaring fra Statens vegvesen.

Av utdanning har hun en cand.mag. innen offentlig administrasjon og økonomi fra UiAs forløper HiA.

– Jeg gleder meg stort til å samarbeide med Bente. Hun kommer til Fakultet for kunstfag med en sterk administrativ kompetanse og lang organisasjonserfaring fra universitetet, og blir viktig i min ledergruppe på fakultetet, sier dekan Marit Wergeland.