English version of this page

Tekreal Torsdag: FME SOLAR – UiAs rolle i et nasjonalt samarbeid for det grønne skiftet

Professor Anne Gerd Imenes vil belyse UiAs innsats i det grønne skiftet. Hun spilte en nøkkelrolle i at fakultetet ble en del av Forskningssentrene for miljøvennlig energi, FME SOLAR. Alle ansatte på fakultet er velkommen via Zoom!

Bildet kan inneholde: arbeidstøy, erme, flash fotografering, engineering, hjelm.

Bli med på Tekreal Torsdag og få mer innsikt i hvordan UiA skal bidra til det grønne skiftet!

Professor Anne Gerd Imenes vil diskutere: "FME SOLAR – UiA's Role in a National Collaborative Effort for the Green Transition." (FME SOLAR – UiAs rolle i et nasjonalt samarbeid for det grønne skiftet).

Kort beskrivelse:

• UiA er en partner i det nylig etablerte FME SOLAR, et nasjonalt senter for miljøvennlig energiforskning.
  • Hva er senterets formål, hvorfor er det nødvendig, og hvordan kan UiA bidra?
  • Presentasjonen vil gi en oversikt over de planlagte FoU-aktivitetene de neste 8 årene og utforske mulighetene for at UiA kan bidra gjennom fremragende forskning og utdanning ved å involvere ulike ferdigheter på tvers av våre avdelinger.

Bli med via Zoom!

Dette er Tekreal Torsdag

Fakultetet introduserer "TekReal Torsdag," et digitalt møtepunkt for alle ansatte. Initiativet har som mål å knytte campusene tettere sammen for å fremme samarbeid og kunnskapsdeling.

• Arrangementet vil finne sted annenhver torsdag og vil være en kort og effektiv digital samling for hele fakultetet. Hver sesjon vil inneholde en presentasjon på maksimalt 20 minutter, etterfulgt av 10 minutter med spørsmål og diskusjon.
  • Ansvar for arrangementene vil rullere mellom avdelinger og fagmiljøer, og temaene vil omfatte både undervisning og forskning.
  • Lanseringen skjer denne våren, og språket vil veksle mellom norsk og engelsk for å inkludere alle deltakere.

Kontaktperson:

Bilde av Linda Gurvin Opheim