English version of this page

Tekreal Torsdag: Digitalt møtepunkt for alle ansatte

Fakultetet introduserer "TekReal Torsdag," et digitalt møtepunkt for alle ansatte. Initiativet har som mål å knytte campusene tettere sammen for å fremme samarbeid og kunnskapsdeling.

Bildet kan inneholde: smil, briller, synsomsorg, briller, gest.

Vil du samarbeide og dele kunnskap på tvers av campus? Bli med på Tekreal Torsdag!

Arrangementet vil finne sted annenhver torsdag og vil være en kort og effektiv digital samling for hele fakultetet. Hver sesjon vil inneholde en presentasjon på maksimalt 20 minutter, etterfulgt av 10 minutter med spørsmål og diskusjon.

Ansvar for arrangementene vil rullere mellom avdelinger og fagmiljøer, og temaene vil omfatte både undervisning og forskning.

Lanseringen skjer denne våren, og språket vil veksle mellom norsk og engelsk for å inkludere alle deltakere.

Oversikt over de første programmene

Torsdag 16. mai, kl. 08:15 – 08:45:
Morten Goodwin presenterer "The Art of Proper Assessment in a World Full of Artificial Intelligence (Kunsten å vurdere riktig i en verden full av kunstig intelligens). Dette vil foregå på norsk.

• Hvilke typer eksamensspørsmål er KI gode til å svare på?
  • Hvilke typer eksamensspørsmål utfordrer bruken av KI?
  • Hvis du mistenker bruk av KI i eksamensbesvarelser, hva bør du se etter?

Her kan du bli med via Zoom!

Torsdag 30. mai, kl. 08:15 – 08:45:

Anne Gerd Imenes vil diskutere: "FME SOLAR – UiA's Role in a National Collaborative Effort for the Green Transition." (FME SOLAR – UiAs rolle i et nasjonalt samarbeid for det grønne skiftet).

Kort beskrivelse:

• UiA er en partner i det nylig etablerte FME SOLAR, et nasjonalt senter for miljøvennlig energiforskning.
  • Hva er senterets formål, hvorfor er det nødvendig, og hvordan kan UiA bidra?
  • Presentasjonen vil gi en oversikt over de planlagte FoU-aktivitetene de neste 8 årene og utforske mulighetene for at UiA kan bidra gjennom fremragende forskning og utdanning ved å involvere ulike ferdigheter på tvers av våre avdelinger.

Du kan bli med via Zoom!

Publisert 8. mai 2024 - Sist endret 16. mai 2024