Publisert 10. mai 2024 14:06

Norske ungdomsskoleelever spiser sjeldnere frokost, og gjør det samtidig dårligere i matematikk og naturfag. Forskere fra UiA har påvist sammenhengen, og etterlyser å få på plass tiltak.

Publisert 12. mars 2024 14:01

For å kunne være gode utviklingspartnere i samarbeidet med de minste barnehagene i kommunen, var det nødvendig å bli kjent med barnehagene og pedagogikken som drives i disse barnehagene. Det ble til en turné rundt på besøk i nettverkets barnehager som resulterte i en felles modell for utviklingsarbeid utarbeidet av en av barnehagene.

Publisert 31. mars 2023 14:15

Mens Anniken Bjørnhom, Bendik Aasemoen Solberg og flere av tredjeårsstudentene i barnehagelærerutdanningene på UiA går inn i rollen som pedagogiske ledere og tar over barnegruppene, får ansatte i barnehagene kompetansepåfyll som kommer både barna og barnehagen til gode.