Fullt hus på lunsjkonsertene

Onsdager denne høsten har Institutt for klassisk musikk invitert til lunsjkonserter med gratis servering og nydelig klassisk musikk fremført av studentene. Det har vært et veldig populært initiativ, og både studenter og ansatte fra hele UiA har fylt sal 1.

Studenter fra institutt for klassisk musikk inviterer til lunsjkonserter i sal 1.

-Det er motiverende å se at studentene hele tiden yter sitt beste, og jeg merker veldig fremgang fra gang til gang, sier arrangør Mariam Kharatyan. Hver onsdag dette semesteret har hun planlagt og arrangert lunsjkonserter hvor studenter på klassisk institutt fremfører ulike komposisjoner foran publikum. Programmet er allsidig og variert, og byr hver gang på ulike instrumenter, komposisjoner og komponister, fra tidsperioden "early music" til moderne tid.

Arrangementene har vært svært populære blant studenter og ansatte ved ulike fakultet på UiA.

-Det er gøy å se at publikum kommer tilbake gang etter gang og skryter av musikken. Vi ønsker å gi dem en god opplevelse ved å ha stemningsfull scenebelysning, gratis servering og variert musikk på programmet. Så langt på lunsjkonsertene har publikum fått høre musikk av både Bach, Beethoven, Chopin, Brahms, Grieg, Tárrega, Williams og Bozza, spilt på klaver, fiolin, fløyte, cello, kontrabass, gitar, mandolin og sang. Det er motiverende at det har vært så bra respons, sier Kharatyan.

Til nå har det blitt arrangert tre konserter. Her kan du se høydepunkt fra den første konserten:

Det er planlagt fire konserter til denne høsten:

14. oktober

21. oktober