English version of this page

Shaista Kanwal

Førsteamanuensis
Institutt for matematiske fag
Telefon
+47 38142405
Kontor J3047 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Mine hovedansvarsområder inkluderer undervisning, veiledning, og forskning. Blant annet, er jeg: 

veileder til cirka 10 master oppgaver innen matematikkdidaktikk opptil nå,

veileder til to doktorgradskandidater som forsker på universitetsmatematikk,

chair i forsknings utdanningskomité for PhD-programmet i matematikk (FDM)

Forskning

Interesseområder:

  • Matematikkdidaktikk på universitetsnivå
  • kvalitativ og kvantitativ forksning innen matematikkdidaktikk
  • Matematisk modellering
  • Biosensing teknologi i forskning på læring av matematikk
  • Teknologi i matematikkdidaktikk

Undervisning

Emneansvarlig for MA-455 Forskningsmetode (emne i lektorprogram i matematikk)

Underviser om kvantitative metoder i MA-607 Forskningsmetodolgi i matematikkdidaktikk (emne på doktorgrads nivå)

Kort biografi

Jeg tok min mastergrad i anvendt matematikk i 2015 og doktorgrad i matematikkdidaktikk i 2020. I perioden mellom bachelor og master, har jeg jobbet som matematikklærer i 5 år i Pakistan. Siden 2021 har jeg undervist forskjellige emner i didaktikk og matematikk innen lærerutdanning.

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Kanwal, Shaista (2018). Engineering students’ engagement with resources in an online learning environment. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild and N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM) (pp.145 – 154).
  • Kanwal, Shaista (2018). Mathematical Competencies and E-Learning: A Case Study of Engineering Students’ Use of Digital Resources.
  • Kanwal, Shaista (2017). The impact of tutorial videos on undergraduate students’ mathematical learning.
  • Kanwal, Shaista (2017). Learning Mathematics in a digital environment.
  • Kanwal, Shaista (2020). Dynamics of undergraduate engineering students’ learning activities in mathematics in an online and in a blended environment. Universitetet i Agder. ISSN 978-82-7117-993-9. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:06 - Sist endret 19. juni 2024 15:52