-
Engebretsen, Martin
(2023).
Mellom profesjonell distanse og medmenneskelig nærhet.
Når helsearbeidere bruker YouTube og Instagram til informasjon og rådgivning
.
-
Engebretsen, Martin
(2023).
How to create understanding, motivation and trust through the visualization of health data.
-
Engebretsen, Martin
(2023).
Health experts on social media: a new first‐line service?
-
Engebretsen, Martin
(2023).
Studying data visualization as a semiotic and social practice.
-
Engebretsen, Martin
(2023).
Influensere i folkehelsas tjeneste. Hva gjør leger og psykologer på Youtube og Instagram?
-
Engebretsen, Martin
(2022).
Datafisering og datavisualisering.
-
Engebretsen, Martin
(2022).
Helsearbeidere på sosiale medier – hvorfor, hvordan og med hvilken effekt?
-
Engebretsen, Martin
(2022).
Studying data visualization as a social and semiotic practice.
-
Engebretsen, Martin
(2021).
Popular science communication, digital data visualization and informal learning.
-
Engebretsen, Martin
(2021).
Hva er det som gjør datavisualisering til effektiv kommunikasjon?
-
Engebretsen, Martin
(2021).
Hva skal til for at visualisering av helsedata kan bidra til læring, motivasjon og bygging av tillit?
-
Engebretsen, Martin
(2021).
Hva grafer og diagrammer kan fortelle (noen av) oss. Om datavisualisering, klimakommunikasjon og visual-numeric literacy.
-
Engebretsen, Martin
(2021).
Fra papiravis til mobil-nyheter: hva skjedde underveis?
-
Engebretsen, Martin
(2020).
Det gøymde maktspråket.
[Fagblad].
Forskerforum.
-
Engebretsen, Martin
(2020).
Data visualization as a semiotic tool for popular science communication.
-
-
Engebretsen, Martin
(2019).
Datavisualisering i offentligheten.
Vis sammendrag
Sentrale produsenter av datajournalistikk, Aftenposten, VG, Bergens Tidende m.fl. deltok med egne eksempler på datavisualiseringer på seks storskjermer gjennom hele fagdagen.
-
Engebretsen, Martin
(2019).
Kompleksitet i bilder: Fra hypertekst til datavisualisering.
-
Engebretsen, Martin
(2019).
Dataviz: Seeing it from the user’s side.
-
Engebretsen, Martin
(2019).
The role of data visualization in contemporary journalism .
-
Engebretsen, Martin
(2019).
Creating meanings and feelings with graphs and charts.
-
-
Engebretsen, Martin
(2018).
Interacting with data visualization in the news media: a user study.
-
Engebretsen, Martin
(2018).
Verbal kommunikasjon i hestesporten.
-
-
-
Engebretsen, Martin
(2018).
Datavisualisering i nyhetsmediene: Trender og holdninger.
-
Engebretsen, Martin
(2017).
Hvordan bruke datavisualisering i klasserommet?
-
Engebretsen, Martin
(2017).
Falske nyheter og alternative fakta – hva er det og hvilke problemstillinger reiser begrepene.
-
Engebretsen, Martin
(2017).
Harde fakta i klare farger. Hvordan styrke studentenes kompetanse i å lese og bruke datavisualiseringer?
.
-
-
-
Engebretsen, Martin; Weber, Wibke & Kennedy, Helen
(2017).
Visualization practices in Scandinavian news rooms: a qualitative study.
-
Engebretsen, Martin
(2016).
Introduksjon til multimodalitet.
-
Engebretsen, Martin
(2016).
Interactive data visualizations - and the shaping of meanings and feelings.
-
Engebretsen, Martin
(2016).
Datavisualiseringer: Fargerike og informasjonstunge – men hva tilfører de journalistikken?
-
Engebretsen, Martin
(2015).
Data visualization as a tool for digital mediation of numeric information.
-
Engebretsen, Martin
(2015).
Transkulturelle erfaringer i sosiale medier. En studie av diskursive strategier hos norske innvandrere på nett.
-
Engebretsen, Martin
(2015).
"Innovativ, relevant og nyttig forskning? Rapportering fra noen ærlige forsøk".
-
Engebretsen, Martin
(2014).
"Bilder i pr-tekster. Hva og hvordan kommuniserer de?".
-
Engebretsen, Martin
(2014).
"Koherens i multimodale tekster".
-
Engebretsen, Martin
(2014).
"Museale bildesamlinger på nettet".
-
Engebretsen, Martin
(2014).
"Grenseoverskridende formidling på YouTube".
-
Engebretsen, Martin
(2014).
"Digital storytelling as intercultural communication".
-
Engebretsen, Martin
(2013).
Bredt og ambisiøst om sosiale medier.
Norsk Medietidsskrift.
ISSN 0804-8452.
s. 358–361.
-
Engebretsen, Martin
(2013).
Å analysere bilder i kontekst.
-
Engebretsen, Martin
(2013).
Trab Laus. Digital Narrative as Social Action.
-
Engebretsen, Martin
(2013).
Den engasjerte leser. Opplevelse og fortolkning i unge leseres møte med komplekse nett-tekster.
-
Engebretsen, Martin
(2013).
Grafikk-basert folkeopplysning på nettet: fokus på meninger og kontekster.
-
Engebretsen, Martin
(2013).
The Soundslide Report. Innovative Journalism or Misplaced Works of Art?
-
Engebretsen, Martin
(2012).
Konstruksjonen av et sted i verden. Multimodale nasjonsfremstillinger i vekslende mediale omgivelser.
-
Engebretsen, Martin
(2012).
Nasjonalhistoriske bilder i nye, digitale kontekster.
-
Engebretsen, Martin
(2012).
Visual conversations online. New uses of photo, video and graphics in evolving digital genres.
-
Engebretsen, Martin
(2011).
http://multikul.prosjekt.uia.no/.
-
Engebretsen, Martin
(2011).
Nett, brett, papir? Å analysere diskursive potensialer i konkurrerende medieplattformer.
-
Engebretsen, Martin
(2011).
Analyzing discursive potentials in competing media platforms.
-
Engebretsen, Martin
(2010).
Balancing Cohesion and Tension in Multimodal Rhetoric An interdisciplinary approach to the study of semiotic complexity.
-
Engebretsen, Martin
(2010).
Nettavisen som diskursarena.
-
Engebretsen, Martin
(2010).
Analyse av medierte diskurser.
-
Engebretsen, Martin
(2010).
Diskursanalyse av nettaviser.
-
Engebretsen, Martin
(2010).
Den engasjerte leser. Opplevelse og fortolkning i unge leseres møte med komplekse nett-tekster.
-
-
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Å analysere medierte diskurser.
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Struktur og koherens i hypertekst.
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Opplevelse og fortolkning i møte med komplekse kulturelle ytringer.
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Hvor går journalistikken?
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Trender i skandinavisk nettjournalistikk.
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Visuell retorikk på nettet.
-
Engebretsen, Martin
(2009).
Kunsten å overbevise digitalt. En studie av multimodal meningsskaping og retorikk på nettet.