English version of this page

Kristoffer Heggelund Omarhaug

Universitetslektor
Institutt for matematiske fag
Telefon
+47 38141491
Kontor JU039 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskning

Faglige interesser

Matematikk og Matematikkdidaktikk

Utvalgte publikasjoner

  • Knutsen, K. H. (2020). Videregående-elevers oppfatning av integrasjon: En kasusstudie av R2-elevers kunnskap om bestemte og ubestemte integraler [Masteroppgave, UiA]. Universitetet i Agder.

Undervisning

Nåværende kurs:

  • MA-926 Tallforståelse, algebra og funksjoner

Tidligere kurs:

  • MA-172 Innføringsemne i matematikk for småskoletrinnet
  • MA-173 Innføringsemne i matematikk for skolen
  • MA-174 Innføringsemne i matematikk for mellomtrinnet
  • MA-181 Innføringsemne 1 i matematikk (TOSPA)
  • MA-182 Innføringsemne 2 i matematikk (TOSPA)
  • ME-001 Forkurs i matematikk med anvendelse i økonomi
  • MA-138 Matematikk med anvendelse i økonomi
  • MA-502 Masteroppgave (veileder)
  • MA-506 Masteroppgave (veileder)
  • MA-926 Tallforståelse, algebra og funksjoner
  • MA-927 Geometri, statistikk, sannsynlighet og begynneropplæring

Publikasjoner

  • Opheim, Linda Gurvin; Knutsen, Kristoffer Heggelund & Brodahl, Cornelia (2023). Pre-Service Teachers’ Self-efficacy as Future Mathematics Teachers in a Second Language Classroom. Journal of the International Society for Teacher Education. ISSN 1029-5968. 27(2). doi: 10.26522/jiste.v27i2.4427. Fulltekst i vitenarkiv
  • Nilsen, Hans Kristian & Knutsen, Kristoffer Heggelund (2023). First-Year Engineering Students’ Interpretations of Differentials and Definite Integrals. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education. ISSN 2198-9745. 9(1), s. 173–200. doi: 10.1007/s40753-022-00208-6.

Se alle arbeider i Cristin

  • Opheim, Linda Gurvin; Knutsen, Kristoffer Heggelund & Brodahl, Cornelia (2023). Multilingual Teacher Students’ Self-efficacy as Future Mathematics Teachers in a Second Language Classroom.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:03