English version of this page

Inger Margrethe Tallaksen

Førsteamanuensis emerita
Institutt for religion, filosofi og historie
Mobiltelefon
+4790939001
Kontor E2012 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskningsgrupper

Ansvarsområde

Underviser i alle lærerutdanningene og i Desentralisert Kompetanseheving (DeKomp)

Kursholder, først og fremst om varierte arbeidsmåter og samarbeidslæring.

Medforfatter i boka "Variert undervisning - mer læring". Fagbokforlaget 2006/2011/2019

Medforfatter i "Praktisk fagdidaktikk for religionsfagene". Cappelen Damm 2014

Medforfatter i "Religioner og livssyn i skolehverdagen". Cappelen Damm2018/2020

Forskning

Faglige interesser

Fagdidaktikk i religion i lærerutdanningene

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Sødal, Helje Kringlebotn; Hodne, Hans; Repstad, Pål Steinar & Tallaksen, Inger Margrethe (2018). Religioner og livssyn i skolehverdagen. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-56278-6. 359 s.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Praktisk fagdidaktikk for religionsfagene. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-44647-5. 295 s.
  • Repstad, Kari G. Håkonsen & Tallaksen, Inger Margrethe (2011). Variert undervisning - mer læring Lærerens metodebok 2. utgave. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1151-7. 165 s.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari (2006). Variert undervisning - mer læring. Lærerens metodebok. Fagbokforlaget. ISBN 8245003719. 154 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Dybdelæring og storyline i fagfornyelsen.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Dybdelæring i fagfornyelsen.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Variert undervisning - mer læring.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2019). Varier undervisningen din!
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2018). Sikhismen, Religioner og livssyn i skolehverdagen. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-56278-6. s. 217–228.
  • Sødal, Helje Kringlebotn & Tallaksen, Inger Margrethe (2018). Religion, livssyn og regelverk, Religioner og livssyn i skolehverdagen. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-56278-6. s. 41–75.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2017). Samarbeidslæring for ungdomstrinnet.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2017). Hva kjennetegner en god dialog? Praktisk didaktikk med utgangspunkt i seminarets tema.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2017). Jobbe sammen i religionsfaget.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2017). Når forskning i praksis blir læring og utvikling. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge. ISSN 0802-8214. s. 29–34.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2016). Om prosjektet "Alle lærer av hverandre".
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2016). Samarbeidslæring i videregående opplæring.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2016). Undervisningsopplegg: Hva er filosofi? Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge. ISSN 0802-8214. 1, s. 63–64.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2015). Variert undervisning.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2015). Alle lærer av hverandre - om samarbeid mellom universitet og praksisfelt.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2015). Å undervise i religionsfagene.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2015). Hva er religionsdidaktikk?
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2014). Skolens verdier i historisk lys.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2014). Skolens utvikling i verdidebatten.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2014). Regning som grunnleggende ferdighet i RLE og samfunnsfag.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Variert undervisning for lærere.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Samarbeid i klasserommet.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Jobbe sammen - kurs i samarbeidslæring.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2014). Samarbeidslæring og klasseledelse.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2013). Samarbeidslæring.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2013). Tilpasset opplæring i praksis.
  • Tallaksen, Inger Margrethe (2013). Lærerstudenter lærer av elever. Et samarbeidsprosjekt om vurdering av muntlige ferdigheter. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. s. 66–69.
  • Repstad, Kari G. Håkonsen & Tallaksen, Inger Margrethe (2011). Kurs i samarbeidslæring for lærerutdannere.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2011). Variert undervisning - kurs.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen (2011). Kurs i samarbeidslæring.
  • Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari (2008). "Jobbe sammen om teori og praksis" - om et prosjekt i didaktikk på Praktisk Pedagogisk Utdanning. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 1, s. 68–73.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:48