-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2019).
Dybdelæring og storyline i fagfornyelsen.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2019).
Dybdelæring i fagfornyelsen.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2019).
Variert undervisning - mer læring.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2019).
Varier undervisningen din!
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2018).
Sikhismen,
Religioner og livssyn i skolehverdagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-56278-6.
s. 217–228.
-
Sødal, Helje Kringlebotn & Tallaksen, Inger Margrethe
(2018).
Religion, livssyn og regelverk,
Religioner og livssyn i skolehverdagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-56278-6.
s. 41–75.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2017).
Samarbeidslæring for ungdomstrinnet.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2017).
Hva kjennetegner en god dialog?
Praktisk didaktikk med utgangspunkt i seminarets tema.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2017).
Jobbe sammen i religionsfaget.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2017).
Når forskning i praksis blir læring og utvikling.
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
s. 29–34.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2016).
Om prosjektet "Alle lærer av hverandre".
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2016).
Samarbeidslæring i videregående opplæring.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2016).
Undervisningsopplegg: Hva er filosofi?
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
1,
s. 63–64.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2015).
Variert undervisning.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2015).
Alle lærer av hverandre - om samarbeid mellom universitet og praksisfelt.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2015).
Å undervise i religionsfagene.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2015).
Hva er religionsdidaktikk?
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2014).
Skolens verdier i historisk lys.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2014).
Skolens utvikling i verdidebatten.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2014).
Regning som grunnleggende ferdighet i RLE og samfunnsfag.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2014).
Variert undervisning for lærere.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2014).
Samarbeid i klasserommet.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2014).
Jobbe sammen - kurs i samarbeidslæring.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2014).
Samarbeidslæring og klasseledelse.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2013).
Samarbeidslæring.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2013).
Tilpasset opplæring i praksis.
-
Tallaksen, Inger Margrethe
(2013).
Lærerstudenter lærer av elever. Et samarbeidsprosjekt om vurdering av muntlige ferdigheter.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 66–69.
-
Repstad, Kari G. Håkonsen & Tallaksen, Inger Margrethe
(2011).
Kurs i samarbeidslæring for lærerutdannere.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2011).
Variert undervisning - kurs.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2011).
Kurs i samarbeidslæring.
-
Tallaksen, Inger Margrethe & Repstad, Kari
(2008).
"Jobbe sammen om teori og praksis" - om et prosjekt i didaktikk på Praktisk Pedagogisk Utdanning.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
1,
s. 68–73.
Vis sammendrag
Artikkelen er basert på et forsøk i didaktikk på Praktisk Pedagogisk Utdanning. Med utgangspunkt i erfaringene fra forsøket tar vi til orde for en lærerutdanning som knytter sammen teori og praksis, og som på den måten bidrar til å gi studentene håndverkstrygghet når de går ut i skolen.