English version of this page

Elin Marie Frivold Kostøl

Stipendiat
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141639
Mobiltelefon
+4791317877
Kontor EU108 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskningsgrupper

Forskning

Forskningen min dreier seg i stor grad om begrepet samregulering som i mitt tilfelle kan bli definert som en varm og mottakelig interaksjon mellom omsorgspersoner og et barn hvor interaksjonen gir barnet støtte, veilede og modellering til å forstå, uttrykke og modulere sine tanker, emosjoner og atferd. Forskningen omhandler både foreldre-barn relasjonen samt lærer-elev.

Faglige interesser

Mine faglige interesser dreier seg om emosjoner og hvilken betydning disse kan ha for barn og barns utvikling. Som foreldre eller lærere er det derfor viktig å kunne hjelpe og støtte barnet med å håndtere og regulere sine følelser i en samreguleringsprosess. Jeg er også interessert i etiske og metodologiske aspekter og har stor kjennskap til kvalitative metoder som Stimulated Recall Interviews og videoanalyse av sosiale interaksjoner.  

Undervisning

Spesialpedagogikk

Sosio-emosjonell sårbarhet

Inkludering

Forskningsmetodikk

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Kostøl, Elin Marie Frivold; Matre, Marianne Engen; Schønberg, Hilde Wallerud; Øgård, Monika; Lund, Ingrid & Haldammen, Eva Nordby [Vis alle 32 forfattere av denne artikkelen] (2023). Stopp nedbemanningen i skolen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kostøl, Elin Marie Frivold (2023). Teachers’ Interpretations of Emotional Situations in the Classroom: Co-regulation in the Diversity of Emotions as a Pedagogical Strategy .
  • Kostøl, Elin Marie Frivold (2022). Jeg vil si som Ole Brum: ja takk, begge deler. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kostøl, Elin Marie Frivold & Jortveit, Maryann (2022). Teachers’ perspectives on a good expert assessment and its relevance to special needs education. Collaboration with Educational Psychological Service counsellors.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:52