English version of this page

Carl Christian Bachke

Tilknyttet UiA
Institutt for psykososial helse
Telefon
+47 37233725
Mobiltelefon
+4797582538
Kontor C5026 (Jon Lilletuns vei 9, 4879 Grimstad, Norway)

Ansvarsområde

Bakgrunn og sivil status: F. 1952, vokste opp på en gård nær Fevik i Grimstad kommune, gift med Astrid i 1972, og vi har en sønn f. 1982. Bor på Bjorbekk i Arendal kommune, glad i antikviteter og tilhører kristent trossamfunn.

Utdannelse:Folkeskoleeksamen 1966, eksamen artium reallinja 1971, lærereksamen i 1974 I Kristiansand, embetseksamen i pedagogikk fra Universitetet i Oslo 1979, har i tillegg mellomfag i historie (UiO) og U-landsstudier fra universitetet i Uppsala

Arbeidserfaring: Spesialpedagogikk med vekt på undervisning av utviklingshemmede 1978-1993; utvikling av skolestell i Afrika (Sudan 1983-85; Tanzania 1997-99); Konsulent på deltid helseprosjekt i India (1988-1993), faglig ansatt ved høgskole/universitet 1993-d.d., med særlig undervisningserfaring i studier i veiledningspedagogikk og vernepleiefag. Førstelektor 2003 med profilområdene spesialpedagogikk, veiledningspedagogikk, høgskolepedagogikk og U-landspedagogikk: Dosent i veiledningspedagogikk/spesialpedagogikk 2012. Var undervisningsinspektør i 5 år (1988-93), og studieleder i 4 år (2004-2007)

Publikasjoner

  • Melby, Kristian Leonard; Sætra, Mette K Ragnhildstveit; Safari, Mugula Chris & Bachke, Carl Christian (2024). «Dette skremmer meg litt, og jeg tror det blir utfordrende»: En tematisk innholdsanalyse av studentskrevne logger fra første praksisperiode i vernepleierstudiet. UNIPED. ISSN 1500-4538. 47(1), s. 74–88. doi: 10.18261/uniped.47.1.7.
  • Bachke, Carl Christian (2022). COLLABORATORY COMMITMENT DERIVED FROM PROFESSIONALS’ EXPERIENCES WITH COOPERATION ACROSS SERVICE-LEVELS. Sabiedriba, Integracija, Izglitiba or Society, Integration, Education. ISSN 1691-5887. s. 605–619.
  • Sætra, Mette K Ragnhildstveit; Melby, Kristian Leonard; Safari, Mugula Chris & Bachke, Carl Christian (2022). «Vi gjorde hverandre gode, men det dabbet av og stoppet opp»: Vernepleierstudenters erfaringer med loggskriving og gruppeveiledning. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 7. doi: 10.15845/ntvp.v7i1.3413. Fulltekst i vitenarkiv
  • Melby, Kristian Leonard & Bachke, Carl Christian (2021). På jakt etter samarbeidets kjernekjennetegn. I Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Red.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. s. 127–142.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). På bakrommet til sakkyndige bedømmelsesutvalg. En kamp om å fortolke kriteriene (Kapittel 15, s.281-302). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bachke, Carl Christian; Hermansen, Mads Carsten; Brodtkorb, Kari & Thorød, Anne Brita (2020). Fasilitering av opprykksprosessen: Veiledningsformer og erfaringer (Kapittel 13, s.253-270). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Planlegging, gjennomføring og evaluering av en seminarrekke for dosentkandidater (Kapittel 12, s.235-252). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bachke, Carl Christian & Andersen, Anders Johan W. (2020). En annen kompetanse? Den norske dosenten i et kriterie- og kompetanseperspektiv. I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. s. 17–35. doi: https:/doi.org/10.23865/noasp.109. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bachke, Carl Christian; Melby, Kristian Leonard & Nilsen, Geir Sigmund (2019). Is putting users first an organisational key to success in cross-professional cooperation? An interview study about cooperation between service units to people affected by both intellectual disability and mental illness. Sabiedriba, Integracija, Izglitiba or Society, Integration, Education. ISSN 1691-5887. 3, s. 29–50. doi: 10.17770/sie2019vol3.3795.
  • Bachke, Carl Christian & Haugland, Siri Håvås (2019). Mannlige vernepleiere og deres yrkesvalg. Tidsskrift for velferdsforskning. ISSN 0809-2052. doi: 10.18261/issn.2464-3076-2019-02-01. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bachke, Carl Christian & Larsen, Inger Beate (2017). Fra behandling til recovery. En review-studie av forskning på dagsentra for mennesker med psykiske lidelser. Nordisk tidsskrift for helseforskning. ISSN 1504-3614. 13(2). doi: 10.7557/14.4213.
  • Hollup, Oddvar; Henriksen, Fred Tore & Bachke, Carl Christian (2017). Hva kjennetegner menn og deres inntreden i vernepleieryrket? - en studie av menns motivasjon og veier inn i utdanning og yrke. Fontene forskning. ISSN 1890-9868. 10(1), s. 29–42.
  • Thomassen, Geir & Bachke, Carl Christian (2016). FORMER PUPILS’ EXPERIENCED MENTAL HEALTH (MH) AND QUALITY OF LIFE (QOL) SOME YEARS AFTER COMPLETION OF ADAPTED SECONDARY EDUCATION. Sabiedriba, Integracija, Izglitiba or Society, Integration, Education. ISSN 1691-5887. s. 166–181. doi: 10.17770/sie2016vol3.1435.
  • Bachke, Carl Christian (2015). "Individualized Education Plans: What Characterizes the Research?". Sabiedriba, Integracija, Izglitiba or Society, Integration, Education. ISSN 1691-5887. 10(3), s. 31–44. doi: 10.17770/sie2014vol3.389.
  • Bachke, Carl Christian (2013). "All terms have a negative appendix". Parents of offspring with intellectual disability (ID) and their experiences with naming this diagnosis - an interview study. Education reform in comprehensive school: Education content research and implementation problems. ISSN 1691-5895. 1(1), s. 15–31. doi: 10.17770/ercs2013.2167.
  • Hallandvik, Jan Erik; Hødnebø, Sigrid Melby & Bachke, Carl Christian (2013). Do we need a holiday policy for marginalised youth? Working Paper series FVeP. ISSN 2240-3272.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Which Factors do Parents of Offspring with Intellectual Disability Experience as Promoting Inclusive Education for their Children? Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment. ISSN 2292-2598. 1(1), s. 55–66. doi: 10.6000/2292-2598.2013.01.01.7.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Donald Schöns refleksjonsbegrep. Teori, kritikk og anvendelse i veiledning. I Andersen, Ander Johan W.; Larsen, Inger Beate & Thorød, Anne Brita (Red.), Engasjement i praksis. Broer mellom filosofi og praksis i helse- og sosialfeltet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202401641. s. 91–106.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bachke, Carl Christian (2020). Del II Veien til dosent - seks beretninger (I Å satse på dosenter). Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695798. 3 s.
  • Bachke, Carl Christian (2020). Kapitel 3 Fakta, frustrasjoner og forbedringspotensialer. En undersøkelse av dagens norske dosentstilling. (I Å satse på dosenter). Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695798. 19 s.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Kapitel 2 Den norske dosenten i et historisk og komparativt perspektiv (I Å satse på dosenter). Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695798. 20 s.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Å satse på dosenter. Et utviklingsarbeid, Del I Den norske dosenten i et historisk, nåtidig og FOU-teoretisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695798. 1 s.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Introduksjon Å satse på dosenter. Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695798. 8 s.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202695767. 321 s. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Dalehefte, Inger Marie; Ask, Anne Merete Selvik & Bachke, Carl Christian (2023). Hva slags dokumentasjon legges ved i opprykkssøknader til dosent og førstelektor? Hvilke kompetanser representerer søknadene? Foreløpige funn.
  • Dalehefte, Inger Marie; Ask, Anne Merete Selvik & Bachke, Carl Christian (2022). Hva kjennetegner karriereveien til dosent? Foreløpige funn fra pågående forskning om dosenter og førstelektorer.
  • Grenlee, Kristen; Bachke, Carl Christian & Bachke, Ole Andreas (2022). Pelsjeger på Grønland, Soldat på Jan Mayen og bonde på Vessøya. Fjærefolk. ISSN 1893-7497. s. 17–20.
  • Nome, Hans-Harald; Eggen, Unni O.; Omland, Hans Olav; Reinhardsen, Sven J.; Skåre, Mia & Bachke, Carl Christian (2022). En veiledningsmetodisk bankkonto – rikholdig og lett tilgjengelig . NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 7.
  • Bachke, Carl Christian; Andersen, Anders Johan W. & Dalehefte, Inger Marie (2021). Podcast: Er den norske dosentstillingen unik? [Internett]. Akademisk kvarter - Cappelen Damm.
  • Bachke, Carl Christian & Sekkingstad, Dorthea (2021). Annleis og nødvendig om fagleg rettleiing. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 6, s. 1–3. doi: 10.15845/ntvp.v6i1.3473.
  • Bachke, Carl Christian & Melby, Kristian Leonard (2021). Utviklingshemming, utviklingshemning eller hva? Betegnelser i bruk og endring. (Revisjon). NAKU Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemning : Kunnskapsbanken.
  • Bachke, Carl Christian (2021). Vi trenger dosentene! Forskerforum. ISSN 0800-1715. 53(2), s. 41–41.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). Avsluttende opporsringer (Redaktørenes appell til handling, s.311-317). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). DEL IV Den norske dosenten i et utfordringsperspektiv (introduksjon til del IV, s.279-280). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109.
  • Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (2020). DEL III Den norske dosenten i et utviklingsperspektiv: Seminarrekke for dosentopprykk (Introduksjon til kapitlene 11-14, s.215-216). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109.
  • Bachke, Carl Christian (2020). Når uvitenhetens posisjon er fruktbar. Min vei til dosent i spesial- og veiledningspedagogikk (Kapittel 7, s.139-158). I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109.
  • Bachke, Carl Christian & Andersen, Ander Johan W. (2020). En annen kompetanse? Den norske dosenten i et kriterie- og kompetanseperspektiv. I Bachke, Carl Christian & Hermansen, Mads Carsten (Red.), Å satse på dosenter: Et utviklingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202695767. doi: 10.23865/noasp.109.
  • Bachke, Carl Christian & Bachke, Ester (2020). Episodiske minner fra Birketveit landhandel på 1950- og 1960-tallet. Fjærefolk. ISSN 1893-7497. 9, s. 48–50.
  • Bachke, Carl Christian (2020). Min fars lommebok - et polart krigsbytte. Fjærefolk. ISSN 1893-7497. 9, s. 20–21.
  • Michalsen, Mona & Bachke, Carl Christian (2020). Kjærlighet, håp og tro, Ja, det virker i rusbehandling. Rus&samfunn.
  • Bachke, Carl Christian (2020). Hvorfor blir menn vernepleiere? Vernepleieren. ISSN 2535-7786. s. 24–25.
  • Sætra, Mette K Ragnhildstveit & Bachke, Carl Christian (2020). STOR KOMMUNIKASJONSBOK – NYTTIG FOR VEILEDERE BOKMELDING, Per Jensen & Inger Uleberg: Mellom ordene. Kommunikasjon i profesjonell praksis. 2.utg. Oslo: Gyldendal Akademiske, 2019. 440 sider. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047.
  • Bachke, Carl Christian (2020). Hjelp til «himmelerobrende» veiledning? NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 5.
  • Melby, Kristian Leonard & Bachke, Carl Christian (2019). Seks grunner til at samarbeid er så vanskelig Samarbeid mellom fagfolk i helse-, sosial- og oppvekstsektorene er nødvendig. Hva er det som stikker kjepper i hjulene, og forstyrrer et godt samarbeid? Blogg.forskning.no. Helsebloggen.
  • Bachke, Carl Christian (2019). Et kvalitetsstudium jubilerer. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Bachke, Carl Christian (2019). Lite og anonymt, men et kvalitetsstudium. Agderposten. ISSN 0805-3723. s. 22–23.
  • Bachke, Carl Christian (2019). Aktivitetstilbudet - limet i tilværelsen "Hvilken betydning har dagsentra for brukerne?".
  • Bachke, Carl Christian & Haugland, Siri Håvås (2019). Hvorfor blir menn vernepleiere? To nye studier gir oss ny innsikt i mannlige vernepleiere. https://blogg.forskning.no/helsebloggen/hvorfor-blir-menn-vernepleiere/1578656 . Blogg.forskning.no. Helsebloggen.
  • Bachke, Carl Christian; Melby, Kristian Leonard & Nilsen, Geir Sigmund (2019). Is putting users first an organisational key to success in cross-professional cooperation? An interview study about cooperation between service units to people affected by both intellectual disability and mental illness.
  • Bachke, Carl Christian; Melby, Kristian Leonard; Sætra, Mette K Ragnhildstveit & Safari, Mugula Chris (2019). LOGGSKRIVING FRA PRAKSIS I VERNEPLEIERSTUDIET.
  • Vigeland Andersen, Ingrid; Rosenvinge, Anette M & Bachke, Carl Christian (2019). Bofellesskap for personer med utviklingshemning og psykisk lidelse: Hva bidrar til tverrprofesjonelt samarbeid? SOR rapport. ISSN 1500-8657. 65(2), s. 40–53.
  • Bachke, Carl Christian (2019). Pedagogikk, veiledning og sjelesorg.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Kultursjokk og kulturell berikelse Når noe vondt kan skape noe godt tross at det vonde fortsatt er der .
  • Bachke, Carl Christian & Larsen, Inger Beate (2018). Forskeren forklarer: Hvor viktig er egentlig dagsentre? . [Internett]. Erfaringskompetanse.no.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Cross-professional co-operation. What do promote professional co-operation in service provision to people affected by both intellectual disabilities and mental illnesses? Three qualitative studies.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Cross-professional co-operation.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Samarbeid fagfolk imellom.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Menn inn i kvinneyrker. [Avis]. Fedrelandsvennen.
  • Bachke, Carl Christian & Dalaker, Sondre (2018). : https://www.nrk.no/sognogfjordane/fleire-menn-vil-bli-vernepleiarar-1.14207826. [Radio]. NRK .
  • Bachke, Carl Christian & Elliott, Inger Johanne (2018). Samhandling om tjenester til personer med utviklingshemming og samtidige psykiske lidelser: Hvilke erfaringer har deres foreldre? Tidsskrift for psykisk helsearbeid. ISSN 1503-6707. 15(2-3), s. 224–235.
  • Bachke, Carl Christian (2018). Flytt deg så solen kan skinne på meg - Å se noe mer enn diagnosen. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Bachke, Carl Christian (2017). Bokmelding, Systemisk veiledning i profesjonell praksis. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 2(1), s. 65–66. doi: 10.15845/ntvp.v2i1.1377.
  • Bachke, Carl Christian (2017). Bokmelding, Veiledning og oppdagelse. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 2(1), s. 62–64. doi: 10.15845/ntvp.v2i1.1380.
  • Bachke, Carl Christian (2017). A Raid in Nordic Research on Inclusion.
  • Bachke, Carl Christian (2017). Individual Education Plans (IEP); What Characterizes the Research?
  • Bachke, Carl Christian (2017). WHAT IS COUNSELLING? Six ways of defining it, and guidelines of practice – the PASSED-model.
  • Melby, Kristian Leonard & Bachke, Carl Christian (2017). Utviklingshemming, utviklingshemning eller hva? Betegnelser i bruk og endring. NAKU Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemning : Kunnskapsbanken.
  • Bachke, Carl Christian (2017). Mannlige vernepleiere.
  • Bachke, Carl Christian (2017). Hva motiverer menn til å bli vernepleiere - en intervjustudie.
  • Fjeldskår, Marit; Gundersen, Monica Z.; Vik, Siri & Bachke, Carl Christian (2017). Arbeidsgiveres syn på å ansette personer med utviklingshemming : "savner at noen spør" versus "de passer nok ikke inn her". SOR rapport. ISSN 1500-8657. 63(2), s. 50–72.
  • Bachke, Carl Christian (2016). Dosenters hvor, hvem, hva, når? Ingen vet hva en dosent er.
  • Bachke, Carl Christian & Thomassen, Geir (2016). FORMER PUPILS’ EXPERIENCED MENTAL HEALTH (MH) AND QUALITY OF LIFE (QOL) SOME YEARS AFTER COMPLETION OF ADAPTED SECONDARY EDUCATION.
  • Bachke, Carl Christian (2016). Å være eller ikke være ved sine fulle fem. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Bachke, Carl Christian (2016). Status for NORDVEI, Nordisk tidsskrift for veiledningspedagogikk.
  • Melby, Kristian Leonard & Bachke, Carl Christian (2015). Intellectual disability and Mental disorders. A Study of Collaboration between Service Providers At Municipality level; What is pointed out as success- and problem-areas? .
  • Bachke, Carl Christian (2015). Fem måter å analysere tekst på. Bokmelding av "Tekstanalyse for samfunnsvitere" av Øivind Bratberg (2014). Fontene forskning. ISSN 1890-9868. 8(1), s. 106–107.
  • Bachke, Carl Christian (2015). Et velutviklet skjønn, alfa og omega i god faglighet? Om "Vernepleiefaglig kompetanse og faglig skjønn, (Karl Elling Ellingsen (red. 2014), Oslo: Universitetsforlaget). Tidsskrift for psykisk helsearbeid. ISSN 1503-6707. 12(2), s. 184–186.
  • Bachke, Carl Christian (2015). Individualized Education Plans: What Characterizes the Research.
  • Bachke, Carl Christian & Elliott, Inger Johanne (2015). Intellectual Disability and Mental Disorders: A Qualitative Study of Service-Coolaboration; Parents'/Guardians' Experiences.
  • Bachke, Carl Christian (2015). Veiledernettverkets karriere og virke. Historikk og aktivitet.
  • Bachke, Carl Christian (2015). Per, Pål og Espen Askeladd som vernepleiere. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Bachke, Carl Christian (2015). Å lykkes med lesing. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. s. 51–52.
  • Bachke, Carl Christian & Reinertsen, Stian (2014). Normalisering, livskvalitet og brukermedvirkning i dagsenter for utviklingshemmede.
  • Bachke, Carl Christian & Reinertsen, Stian (2014). Inkludering av elever med funskjonshemming.
  • Bachke, Carl Christian (2014). 1814 – Grunnlovens tilblivelse og betydning.
  • Bachke, Carl Christian (2014). Intellectual Disability and Mental Disorders: A Study of Collaboration between Service Providers.
  • Bachke, Carl Christian (2014). Godt overblikk over spesialpedagogikk (Monica Dalens bok: Sepsialundervisning - til elevens beste?). Utdanning. ISSN 1502-9778.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Normalisering, livskvalitet og brukermedvirkning i dagsenter for utviklingshemmede. SOR rapport. ISSN 1500-8657. 59(5), s. 32–45.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Viktige faktorer i dagsentervirksomhet for personer med utviklingshemning. NAKU Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemning : Kunnskapsbanken.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Bra om logg. Tidsskriftet sykepleien. ISSN 0806-7511.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Donald Schöns refleskjonsbegrep. Teori, kritikk og anvendelse.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Etterlengtet emne. Fontene. ISSN 0805-5432. 19(9).
  • Bachke, Carl Christian (2013). «The concept of reflection».
  • Bachke, Carl Christian (2013). «Six ways of defining counselling».
  • Bachke, Carl Christian (2013). Parents' positive experiences with inclusive education.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Kultur, stress, krise = kultursjokk.
  • Bachke, Carl Christian; Hødnebø, Sigrid Melbye & Hallandvik, Jan-Erik (2013). Do we need a holiday policy for marginalised youth?
  • Bachke, Carl Christian (2013). INTRODUKSJON AV NETTVERKET PLUSS LITT TIL.
  • Bachke, Carl Christian (2013). Professionals' naming of intellectual disability, past and present practice and rationales "Navn er navns glede eller lede?".
  • Bachke, Carl Christian (2012). Donald Schöns refleksjonsbegrep - teoretiske perspektiver og anvendelsesanslag i veiledning.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:13