Student trolig omikron-smittet

Oppdatert 14. desember: En student til har testet positivt etter å ha vært på Campus Kristiansand mandag. Vedkommende har vært i nærkontakt med en omikronsmittet person.

Korona-viruset-2871--cdc-alissa-eckert-ms_modifisert

I følge smittesporingsenheten i Kristiansand kommune har studenten testet positivt ved selvtest, og har tatt PCR tirsdag. Det tar sannsynligvis et par dager før svaret på testen kommer.

Ved sporing av nærkontakter har studenten vært i nærkontakt med omikronsmittet person. Studenten var på Campus Kristiansand én dag i smitteførende periode: Mandag 13.12, 9:00 - 17:00 i annen etasje i Universitetsbiblioteket.

Alle som var tilstede i tidsrommet må ha lav terskel for å teste seg, og være oppmerksom på symptomer.

Lagt ut 13. desember:

En student som var på Campus Kristiansand ved flere anledninger i forrige uke, har fått påvist korona-smitte. Smittesporingsenheten i Kristiansand mener at det er trolig omikron-varianten, men dette er ikke påvist ennå.

Studenten var på Campus Kristiansand i disse tidsrommene:

Tirsdag 7.12:

08:30 - 16:00, lesesal B3 034.

Mellom 11:30 og 12:00 i kiosken i underetasjen.

19:30 - 21:50, i båsene med sitteplasser bak kaféen i vrimlehallen.

Onsdag 8.12:

08:00 - 14:00, lesesal B3 034

Søndag 12.12:

16:30 - 17:00, lesesal B3 024

Vær ekstra oppmerksom på symptomer og ha lav terskel for å teste deg.

Hilsen Kristiansand smittesporing / UiA beredskapsledelse

Test deg hvis du har symptomer på korona-smitte. Hurtigtester får du utlevert fra Kristiansand kommune – og i Grimstad gjør du slik:

Koronatelefon, testing og karantene i Kristiansand:

Dette er en ytterligere påminnelse om å være oppmerksom og følge de generelle smittevernrådene. Men husk også at den som hoster ved siden av deg også kan være kroniker, eller reagere på å komme fra kald uteluft til varm inneluft.

Les mer her: