Teknologi- og designstudentar og tilsette frå sjukepleiarutdanninga ved UiA har gått saman for å utvikle nytt verktøy for sjukepleiarstudentar.
Artikkelen er mer enn to år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Verktøyet framstiller ei virtuell verkelegheit (VR) med sjukepleiar og pasient som gir brukarane både lyd og bilde for å få ein så realistisk situasjon som mogleg, seier Jørn Hustad, førstelektor ved Institutt for helse- og sjukepleievitskap på Universitetet i Agder (UiA).
Prosjektet er eit tverrfagleg samarbeid mellom studentar og rettleiarar frå Fakultet for teknologi og realfag og rettleiarar frå Fakultet for helse- og idrettsvitskap ved UiA.
Prosjektet blei starta av Hustad med midla han og Arne Leland fekk då dei blei tildelt Utdanningsprisen ved UiA i 2017. Leland gjekk bort rett før prisen blei delt ut. Hustad ønskte å bruke pengane på å utvikle eit rimeleg, brukarvennleg og berbart verktøy til bruk i sjukepleiarutdanninga. Mange sjukepleiarstudentar er usikre før dei skal ut praksis.
– Mange er ikkje heilt trygge på korleis dei skal gå fram for å undersøke ein pasient og gjere kliniske vurderingar. Vi ønskte derfor å utvikle eit verktøy som kunne hjelpe studentane til å bli tryggare, seier Hustad.
Hausten 2019 utfordra Hustad studentane Tor Halvard Svendsen, Sindre Bakken og Toralf Storhaug om å lage eit program til VR-verktøy. Alle tre tar bachelorstudiet i multimedieteknologi- og design ved Institutt for IKT på UiA.
Det siste året har dei hatt VR-verktøyet som bachelorprosjekt. VR står for virtuell verkelegheit og er kort sagt ein avansert brille eller eit headset ein tek på seg. Da kjem ein inn i ei førehandsprogrammert verkelegheit.
Studentane har utvikla ein programvare til bruk i VR-verktøy. Dei har lagt opp til at programmet blir brukt saman med handkonsollar. Då kan brukaren sjå og bruke hendene når ein har utstyret på.
I programvaren får brukarane først visualisert eit venterom. Brukaren vel sjølv scenario dei ønsker å øve på. Deretter går dei inn på eit rom der sjukepleiaren undersøker den simulerte pasienten. Det er brukaren som avgjer tempoet.
Under undersøkinga av pasienten skal brukaren gjennomgå ei sjekkliste på eit nettbrett. Dette er tilnærma likt slik det er i heimetenesta og sjukeheimane og på sjukehusa.
– Alt går føre seg inne i VR-verktøyet, seier Svendsen.
Sjukepleiarutdanninga ved UiA bruker i dag simuleringsdokker som pasientar for studentane. Øvingar med dokkene gir eit godt læringsutbytte for studentane, men er ressurskrevjande ifølge Hustad.
– Det er ressurs- og tidkrevjande å følgje opp kvar og ein student som øver på simuleringsdokkene. Dessutan er dokkene og utstyret som følgjer med kostbare. I tillegg har vi få dokker tilgjengelege, seier han.
Det nye VR-utstyret vil vere rimelegare enn dokkene, og enkelt å bruke.
– VR-verktøyet kan bli eit godt supplement til tradisjonelle simuleringsøvingar. Målet er at sjukepleiarstudentane kan bruke VR-utstyret til å gjennomføre øvingane sjølv – gjerne gjentekne gonger, seier Hustad.
VR-verktøyet har ikkje behov for særleg kraftig programvare.
Det står enno att utviklingsarbeid med verktøyet. Studentane Tor Halvard Svendsen og Sindre Bakken skal halde fram med å studere på UiA. Til hausten startar begge på masterutdanning i multimedieteknologi og -design. Der vil dei, saman med Jørn Hustad og andre rettleiarar, halde fram med å utvikle programvaren.
UiA Nyskaping bidrar med rettleiing for å sikre at lisensar og andre juridiske forhold blir gjort etter boka.
– Vi brukar mange program når vi utviklar dette. Vi må passe på at alt er på stell når det blir ferdigstilt, seier Svendsen.
Målet er å ha verktøyet klart til utprøving for sjukepleiarstudentane i løpet av dei neste to åra.