Eksamen går som planlagt foreløpig

Regjeringens innstramminger vil foreløpig ikke få konsekvenser for eksamensavviklingen ved UiA. Smitteverntiltakene som er innført tilfredsstiller kravene som regjeringen setter.

Campus Grimstad har flest fysiske eksamener før jul.

Undervisningen er så godt som over dette semesteret, så innstrammingene får minimale konsekvenser her. UiA arbeider nå også med opplegg for vårsemesteret, basert på planer som lagt.

Alle studenter skal møte opp til eksamen som planlagt.

Munnbind og meteren er tilbake

Regjeringen anbefaler at alle holder minst en meters avstand til andre som ikke er i samme husstand eller er tilsvarende nære. Kan du ikke holde meteren, skal du bruke munnbind. De nye reglene og anbefalingene trer i kraft fra natt til torsdag.

Les regjeringens oversikt over de nye påleggene og anbefalingene i pressemeldingen 7. desember: «Nye nasjonale smitteverntiltak for å beholde kontrollen».

Mer om universiteter og høyskoler i denne pressemeldingen: «Regjeringen gjeninnfører trafikklysmodellen i skoler og barnehager".

Mer om eksamen på Spørsmål og svar om skoleeksamener ved UiA