Alt klart for Forskningstorgene

Barn og medier, musikkproduksjon på iPad, iskrem og dataspill – det er noen av temaene som tas opp på årets forskningstorg for små og store i Kristiansand og Arendal, som holdes henholdsvis lørdagene 18. og 25. september.

Foto av barn på fjorårets Forskningstorg, med Forskningsdagene-logo,
FORSKNINGSTORGET: Store og små inviteres til årets Forskningstorg i Kristiansand lørdag 19. september. (Bildet er fra et tidligere år.)

– Dette blir veldig moro. Som ved tidligere Forskningsdager er målet å vise fram hva vi gjør til et litt annerledes publikum enn vi kanskje når til vanlig. Derfor er aktivitetene lagt ut til der folk er, i stedet for å invitere dem inn til oss, sier informasjonssjef Jan Arve Olsen i Kommunikasjonsavdelingen, som er prosjektleder for Forskningsdagene ved UiA i år.

Forskningstorg til lørdag

Først ute under Forskningsdagene i år er forskningstorget i Kristiansand. Lørdag 18. september stiller Universitetet i Ager sammen med SSHF og flere med spennende forskningsboder på Øvre Torv. Der stiller ansatte fra de tre utdannings- og forskningsinstitusjonene opp som vitenskapsformidlere og forteller om både nye forskningsfunn og aksepterte innsikter i livet og verden vi lever i.

– Vi håper så mange som mulig tar turen innom Øvre Torv i Kristiansand denne lørdagen. Der får en fin opplevelse – og lærer kanskje en liten ting eller to også, sier Jan Arve Olsen.

Også i Arendal blir det forskningstorg i år. Det holdes lørdag 25. september. Mer om forskningstorget i Arendal finner du HER!