DU kan nominere til Utdanningsprisen!

Studenter, ansatte og enheter ved UiA kan nominere gode kandidater til Utdanningsprisen 2014, UiAs kontante anerkjennelse til "en enhet, et miljø eller en enkeltperson ved universitetet som har gjort en markert og dokumenterbar innsats for å utvikle læringsmiljø og/eller studiekvalitet." Prisen er på 100.000 kroner.

Frist for nominasjon av kandidater: 20. januar 2014!

Se fullstendig utlysing:

UTLYSNING: UTDANNINGSPRISEN VED UNIVERSITETET I AGDER 2014

Utdanningsprisen ved UiA utlyses nå for andre gang.

Utdanningsprisen har som formål å gi anerkjennelse til en enhet, et miljø eller en enkeltperson ved universitetet som har gjort en markert og dokumenterbar innsats for å utvikle læringsmiljø og/eller studiekvalitet. Læringsmiljø omhandler fysiske og psykososiale forhold. Studiekvalitet omhandler faglig og pedagogisk aktivitet. Prisen skal oppfattes som en tydelig påskjønnelse til arbeid som bidrar til nyskaping og utvikling.

Det er lagt opp til en prosess i to faser:

Nominasjon Studenter, ansatte og enheter ved universitetet kan nominere kandidater til prisen. Det er utarbeidet et eget nominasjonsskjema. Begrunnelse for nominasjonen skal være på maks 3 sider. Prisutvalget, oppnevnt av rektor, vurderer de nominerte kandidatene og inviterer inntil fem av kandidatene til videre konkurranse.

KonkurranseInntil fem av de nominerte kandidatene inviteres til videre konkurranse. I konkurransen må kandidatene legge fram dokumentasjon som demonstrerer nyskapende utviklingsarbeid knyttet til læringsmiljø og/eller studiekvalitet og resultatene av dette arbeidet. Det er utarbeidet en veiledning til kandidater som prisutvalget har invitert til konkurransen om prisen. På bakgrunn av framlagt dokumentasjon innstiller prisutvalget én kandidat som vinner av prisen.

Utdanningsprisen tildeles av universitetets styre.

Prisen er på kr. 100.000.

FRIST FOR NOMINASJON AV KANDIDATER: 20. JANUAR 2014

Forslag sendes til Studiesekretariatet - Anne Marie Sundberg - Greta Hilding - Turid Høgetveit.

Klikk inn til mer informasjon om utdanningsprisen: