3 av 4 UiA-studenter videre i The Voice!

Sindre Gjærum Hansen, Knut Marius Djupvik og Pål Rake gikk videre til semifinalen fredag 6. desember - men Geirmund Hansen røyk ut av The Voice-konkurransen fredag. Mentor Espen Lind fikk så hatten passet for å ha valgt bort seerfavoritten, skriver TV2 på sine nettsider.

Valget begrunner Espen Lind slik:

– I dette tilfellet er det vanskelig å peke på hva, det blir nesten myntkast. I denne omgangen hadde jeg et så sterkt lag. De er vinnerkandidater alle sammen. Jeg visste at valget kom til å bli forferdelig vanskelig, og det hadde jeg rett i. Det er veldig tungt, sier han til tv2.no.

Finalen i The Voice går på TV2 fredag 13. desember.

Se TV2s oppsummering og mange videoklipp på The Voice-nettsidene:

Dette skrev UiA.no/Aktuelt før fredagens sending:

4 av 12 finalister har bakgrunn fra Fakultet for kunstfag ved UiA. Pål Rake, Geirmund Hansen, Sindre Gjærum Hansen og Knut Marius Djupvik har alle universitetslektor Hilde Norbakken som sanglærer!

Mer om finalistene på sidene til The Voice.

Rolf Sigurd Løvland ved IT-avdelingens mediesenter filmet back-stage i Oslo:

Her er TV2s forhåndssak til sendingen: "-Det blir vondere og vondere å sende folk hjem"

Se også Fædrelandsvennen på nett: "Nå er det alle mot alle":

Sjekk også tidligere reportasjer:

Pål Rake, Geirmund Hansen, Knut Marius Djupvik og Sindre Gjærum Hansen er alle videre til finalerundene, melder TV2.

Her forteller Pål Rake om studiene ved Institutt for rytmisk musikk:

Studenter fra Mediehøyskolen Gimlekollen har laget denne saken (med video på Youtube) på Sørnett:

Og denne saken med tre av artist/studentene - minus Sindre Gjærum Hansen - ligger på Fakultet for kunstfags nettsider: