Vaksineringsstasjon på Campus Grimstad - siste sjanse på lørdag

Lørdag 15. januar er siste dag på Bluebox. Torsdag og fredag er Bluebox-stasjonen stengt.

Campus Grimstad - Bluebox til venstre for hovedinngangen.

Vaksinasjonsstasjonen er for innbyggerne i Grimstad, men både studenter og ansatte ved UiA får også nyte godt av tilbudet. Senteret vil ha en kapasitet på 700 personer hver dag.

Åpent lørdag 15. januar

Vaksinasjonsteamet fra Forsvaret har reist tilbake til leiren. Siste dag er lørdag 15. januar.  Da er stasjonen åpen fra klokka 10:00 til 14:00.

I første omgang vil vaksinasjonssenteret være i aktivitet de to første ukene på nyåret, fra og med tirsdag 4. januar til og med lørdag 15. januar.

Parkeringen på campus blir endret i denne perioden. Gjesteparkeringen foran campus blir reservert for de som skal få vaksine, det samme blir taket på det gamle parkeringshuset.

Lurt med timebestilling

Selv om det er mulig å bli vaksinert som drop-in uten timeavtale, er det smart å bruke timebestilling. Enkelt er det også, om du følger anvisningene på denne lenken:

Koronavaksinering i Grimstad

Legitimasjon:

Du må ha med ha med legitimasjon med bilde, og hvis du skal ta dose to eller boosterdosen (nummer 3), så må du ha med dokumentasjon på tidligere vaksinering. Alle fikk et vaksinasjonskort ved første dose vaksine, der det også står hvilken vaksine du fikk – Pfizer eller Moderna for de fleste.

I Grimstads vaksinasjonsprogram brukes både vaksinen fra produsentene Pfizer/BioNTech, også kalt Comirnaty, og vaksinen fra Moderna, også kalt Spikevax.

Godt samarbeid

- Vi ønsker å takke så mye for all hjelp vi har fått med å rigge Forsvarets vaksinasjon ved Bluebox i Grimstad.I den forbindelse har vi stor kapasitet, og vi vil veldig gjerne tilby oppfriskningsdose – eller første- eller andredoser for de som ikke har tatt det – til alle ved UiA, understreker kommunalsjef Petter N. Toldnes i Grimstad kommune i en melding til Universitetsdirektøren.

Invitasjonen gjelder både studenter og ansatte ved begge UiAs campuser.

- Vi setter stor pris på samarbeidet vi har med Grimstad kommune, så dette er helt gjensidig. Flott med vaksinasjonstilbud til alle på UiA også, svarer universitetsdirektør Seunn Smith-Tønnessen.

Helsemyndighetene og regjeringen anbefaler alle å vaksinere seg, bare unntatt de som har medisinske årsaker til å være uvaksinert. Ved å vaksinere deg oppnår du at om du blir smittet, vil koronasykdommen i de aller, aller fleste tilfeller slå ut mildere enn om du er uvaksinert. Det gjelder også den nye varianten omikron.

Vaksinering i Kristiansand

Alle studenter og ansatte kan vaksinere seg med drop-in-besøk på vaksinestasjonen, eller bestille time – som er smart hvis du vil bruke kort tid. Her ser du hvordan du bestiller time

Drop-in vil nå være tilgjengelig på onsdager, fra klokka 14 til 19. I drop-in-tiden er det ikke timebestilling.

Husk at: De som skal ta tredje dose må huske å sjekke om de får ta den, det må ha gått 4 1/2 måned siden annen dose. I Kristiansand åpner vaksineringen for 3. dose for de mellom 18 og 29 år den 14. januar, for de mellom 30 og 44 år åpner kommunen for 3. dose fra 7. januar.

Generell vaksine-info

Vaksinasjonssenteret ligger på Sørlandssenteret, ved siden av McDonald's.

Fra Campus Kristiansand er det enklest å ta M1-bussen, som går nesten til døra og går hvert 10. minutt fra buss-stoppet ved Spicheren.