English version of this page

Tina Binfield-Skøie

Stipendiat
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141245
Kontor E1206 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskning

Utvalgte publikasjoner

Binfield-Skøie, T. (2021). "Det er jo normale barn bortsett fra ..." En kvalitativ studie av barnehagelæreres opplevelse av arbeidet med en flerkulturell barnegruppe i barnehagen [Masteroppgave] Universitetet i Agder. https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/2828643 

Undervisning

Underviser i pedagogikk på følgende emner studieåret 2023/2024:

  • Barnehagens læringsmiljø (PED534)
  • Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehage (ReKomp)
  • Masteroppgave i pedagogikk (PED511)
  • Barns utvikling, lek og læring (BULL100)

Kort biografi

Utdannelse:

  • 2003-2006: Førskolelærerutdanning, Høgskolen i Agder
  • 2006-2007: Spesialpedagogikk 1, Universitetet i Agder
  • 2018-2021: Master i barnehagekunnskap, Universitetet i Agder

Arbeidserfaring:

  • 2006-2008: Styrer/pedagogisk leder, Tømmerstien familiebarnehage
  • 2008-2009: Pedagogisk leder, Odderøya barnehage
  • 2009-2010: Pedagogisk leder, Kongsgård barnehage
  • 2010-2017: Pedagogisk leder, Skårungen barnehage
  • 2017-2021: Veileder/støttepedagog i norsk, Kongsgård barnehagesenter
  • 2021 - : Universitetslektor, Universitetet i Agder
  • 2022 - : Doktorgradsstipendiat, Universitetet i Agder

Publikasjoner

  • Binfield-Skøie, Tina (2023). Like barn leker best? Likhetens flertydighet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 9, s. 102–114. doi: 10.23865/ntpk.v9.4152. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Binfield-Skøie, Tina (2024). Transitions within ECEC institutions: children co-constructing and exceeding institutional structures.
  • Rutanen, Niina; Revilla, Yaiza Lucas; Harju, Kaisa; Lago, Lina Söderman; Costa, Natália Meireles Santos da & Binfield-Skøie, Tina [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2023). Young children's transitions to and within educational systems (Yarn session) .
  • Binfield-Skøie, Tina (2023). Fra småbarns til storbarns - overganger innad i barnehagen.
  • Brandt, Lisa Annika; Binfield-Skøie, Tina; Skreland, Lisbeth Ljosdal & Dale, Trine Smiseth (2023). Barnehagestrategien – tomme løfter eller økt profesjonsfellesskap? barnehage.no.
  • Engtrø, Randi; Dale, Trine Smiseth; Skreland, Lisbeth Ljosdal & Binfield-Skøie, Tina (2022). What's hanging on the wall?
  • Binfield-Skøie, Tina & Stray, Ingunn Elisabeth (2022). The shadows and power of literacy discourse-standards in Early Childhood Education.
  • Stray, Ingunn Elisabeth & Binfield-Skøie, Tina (2022). Moral superiority in Norwegian Early Childhood Education discourses of parenthood.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:07