Stine Rye Bårdsen

Universitetslektor

Kontor:
9I270 ( Universitetsveien 19, Kristiansand )

Stine Rye Bårdsen er universitetslektor ved Institutt for økonomi på Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder. Hun har graden Cand. Agric. i økonomi og ressursforvaltning fra Norges miljø- og bioviteskapelige universitet (tidligere Norges Landbrukshøgskole). Hun har også praktisk-pedagogisk utdanning i økonomiske fag fra Universitetet i Agder.

Bårdsens forskningsinteresser fokuserer på feltene økonomisk styring, kulturledelse og reiseliv. Hun har undervisningserfaring i flere fagområder, som opplevelsesøkonomi, kulturøkonomi, Revenue Management, og økonomisk styring, og har i perioden 2012 - 2019 vært Handelshøyskolens kontaktperson i Vest-Agder Fylkeskommunes traineeprogram for reiseliv. Hun har også vært Handelshøyskolens kontaktperson mot næringsklyngen for kultur-, opplevelses- og reiselivsbedrifter på Sørlandet og i Telemark, USUS, siden oppstart i 2010.

Bårdsen var frem til august 2019 studieprogramleder for tre av Handelshøyskolens bachelorprogram; økonomi og administrasjon, reiselivsledelse, og markedsføring og ledelse, og er for tiden faglig ansvarlig for studentutveksling på bachelornivå i tilknytning til disse programmene.

Hun har veiledet nærmere 100 bacheloroppgaver innen reiselivsledelse og rundt 20 masteroppgaver i økonomisk styring.

Bårdsen underviser for tiden i:

• Etikk, bærekraft og bedrifters samfunnsansvar
  • Bedriftsøkonomi for IT-studenter
  • Emneansvarlig for bacheloroppgavene i økonomi og administrasjon og i markedsføring og ledelse
  • Veiledning av masteroppgaver i økonomi og administrasjon

Prosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

• Bårdsen, Stine Rye (2019). Fædrelandsvennens Bykveld #2: Hvordan skape mer liv i Kvadraturen?.
  • Bårdsen, Stine Rye (2019). Hva er rett pris?.
  • Bårdsen, Stine Rye (2018). De som eier festen.
  • Bårdsen, Stine Rye (2018). Reiseliv - en vekstnæring.
  • Bårdsen, Stine Rye (2017). The Sharing Economy - Friend or Foe?.
  • Bårdsen, Stine Rye (2017). Festivaløkonomi: – Den som vil bli knallrik, velger gjerne en annen bransje.
  • Bårdsen, Stine Rye (2017). Festivaløkonomi..
  • Bårdsen, Stine Rye (2017). I Palmesus og dus..
  • Bårdsen, Stine Rye (2015). Festivaler fra et økonomistyringsperspektiv.
  • Bårdsen, Stine Rye (2015). Litteraturfestival med helårsdrift. Noen tanker fra en økonom.

Sist endret: 24.03.2023 16:03