0
Hopp til hovedinnhold

Shaista Kanwal

Førsteamanuensis

 
Kontor:
JU042 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

2016–2020: PhD i matematikkdidaktikk, UiA

2013–2015: M.Phil i matematikk, NUST, Pakistan

2012–2013: B.Ed (pedagogikk), University of Sargodha, Pakistan

2005–2007: M.Sc i matematikk, University of the Punjab, Pakistan

2003-2005: B.Sc matematikk og fysikk, University of the Punjab, Pakistan

Arbeidserfaring

2007–2012: matematikklærer til ungdomstrinn/GCE O-Level

2012–2013: lektor i matematikk, bachelornivå

Undervisning

MA-420: teorier i matematikkdidaktikk (nivå: masterutdanning i matematikkdidaktikk, GLU 1-7, GLU 5-10), 2019

MA-220: tallteori, algebra, geometri og statistikk (GLU 1-7), 2020

MA-424: foreleser i matematisk modellering sammen med andre (masterutdanning i matematikkdidaktikk, GLU 1-7, GLU 5-10, lektor 8-13), 2019-2020

MA-607: kvantitative metoder i matematikkdidaktikk (PhD i matematikk didaktikk), vår 2021

MA-168: Matematikk for biologer (bachelor i biologi), vår 2021

 

 

Forskning

  • Matematikkdidaktikk på universitetsnivå
  • Teknologi i matematikkdidaktikk
  • Anvendt matematikk

Vitenskapelige publikasjoner

  • Kanwal, Shaista (2018). Engineering students’ engagement with resources in an online learning environment. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild and N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM) (pp.145 – 154).
  • Kanwal, Shaista (2018). Mathematical Competencies and E-Learning: A Case Study of Engineering Students’ Use of Digital Resources.
  • Kanwal, Shaista (2017). The impact of tutorial videos on undergraduate students’ mathematical learning.
  • Kanwal, Shaista (2017). Learning Mathematics in a digital environment.

Sist endret: 17.01.2021 19:01