Maria Kristiina Ranta

Seniorrådgiver

Ekstern finansiering, utdanningsprosjekter

Kontor:
A4002 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Jeg har allsidig og lang erfaring innen ekstern finansiering for utdanning. Gjennom årene har jeg administrert finansiering for utdanningsprosjekter på nasjonalt nivå, gitt støtte til prosjektutvikling og søknadsskriving på institusjonsnivå, og skrevet hele eller deler av søknader selv. Jeg jobber fortsatt deltid som evaluator av internasjonale utdanningsprosjektsøknader. Du kan finne mer informasjon om min karriere i LinkedIn-profilen min.

Arbeidsoppgavene mine ved UiA inkluderer intern promotering av relevante utlysninger, støttetilbud til søkere, bidrag til prosjektutvikling og kvalitetssikring av søknader, samt koordinering og utvikling av UiAs administrative aktiviteter, rutiner og nettverk for utdanningsprosjekter.

I tillegg til mine oppgaver ved UiA og deltidsarbeid som ekstern evaluator av prosjektsøknader, er jeg nominert som task manager for definisjon og utvikling av minikvalifikasjoner ved FORTHEM European University alliansen.

Jeg har en mastergrad i offentlig ledelse og administrasjon med spesialisering til høyere utdanning fra Tampere University (Finland).

Prosjekter

Les mer om ekstern finansiering for utdanningsprosjekter her (kun for UiA-ansatte).

Sist endret: 14.04.2023 14:04