Karen Aveny Beverly Klausen

Rådgiver

Kommunikasjonsrådgiver

Kontor:
I2006A ( Universitetsveien 25, Kristiansand )
Kontortid:
Jeg er basert i Kristiansand, I 2 006, men er også i Grimstad av og til.

Jeg jobber med intern- og eksternkommunikasjon samt markedsføring for Fakultet for helse- og idrettsvitenskap. Koordinering av alumniarbeidet for fakultetet.

Undervisning

Arendal International School: Designprosess og prosjektstyring i ungdomstrinn 7-10.

Aftenskolen: Sosiale medier for voksne, i Dataforståelse og Lær Kidsa Koding.

Arbeidserfaring

Kommunkasjonsrådgiver for Kristiansand kommune juli 2020-mars 2022

Oppgaver inkluderer publisering på Microsoft SharePoint for internkommunikasjon, på Episerver for eksternkommunikasjon, publisering på sosiale medier og diverse oppdrag for områdene i kommunen. Jeg laget et system for covid-19 vaksine venteliste, og for besøksregistrering i forhold til smittesporing, der jeg laget alt fra registrering, QR-koder, plakater, kommunikasjon med de som har tatt systemet i bruk, datasikkerhet og personvern. Er også fagsystemansvarlig for Microsoft 365 og Forms.

IT-ansvarlig og lærer på Arendal International School

Ansvarsområder: Strategi og utførende ansvar for skolens sosiale medier (Facebook, Instagram, Snapchat og Twitter) og nettside. IT-støtte for ca 250 studenter og 50 ansatte med epost, datalagring, nettverk, datamaskiner, iPad tabletter, Apple-TV og andre enheter. Styring iPad og PC ved hjelp av Apple DEP og MDM (mobile device management software). Vedlikehold av program- og maskinvare. Kontakt med leverandører. Opplæring og oppdatering av ansatte og elevene på IT-relaterte område.

Prosjekter: Overgang fra Microsoft til Google G-Suite for Education. Planlegging og implementering av CRM-systemet OpenApply og dets integrasjon med ManageBac. Innkjøp og installasjon av 3D-skriver. Innføring av beredskaps- og sikkerhetssystem, inkludert SMS-system for foreldre og ansatte. Jobber med kontinuerlig dokumentasjon av skolens kvalitetssystem, som gir grunnlag for GDPR tilpasning.

Prosjektstyring- og designlærer på ungdomstrinn 7-10 i et 6 måneders vikariat.

Faglige interesser

Nestleder for Kommunikasjonsforeningen Agder, et faglig forum og nettverk for deg som arbeider med eller utdanner deg innen kommunikasjon i regionen.

Prosjekter

Deltok som styremedlem i Be Digital, et toårig baltisk-nordisk prosjekt med fokus på å styrke sosiale medier ferdigheter som er nødvendige for at eldre ansatte skal lykkes både på jobb og i hverdagen. Initiativet ble lansert i juli 2019 og støttes av Nordplus Voksenprogram. Den implementeres av et konsortium av fire partnerorganisasjoner fra Litauen, Island, Latvia og Norge.

Utvalgte publikasjoner

“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021

Masteroppgave Samfunnskommunikasjon ved UiA · 15. jun. 2021

Sist endret: 18.12.2023 08:12