Jeppe Kristensen

Kontor:
G2028 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )
Kontortid:
Efter aftale

Jeppe Kristensen (f. 1975) er uddannet som dramaturg ved Institut for Dramaturgi, Aarhus Universitet og var i en årrække dramaturg ved Det Kongelige Teater i København.

Kristensen har været ansat ved UiA siden januar 2014, og er også aktiv som dramatiker og sceneinstruktør som den ene faste halvdel af teaterkompagniet Fix&Foxy (fixfoxy.com), der de seneste ti år har lavet sociale eksperimenter, happenings, videoteater og andre overraskelser. Ud over sit eget kunstneriske arbejde er han også engageret i flere andre frigruppers arbejde som dramaturg.

Kristensen underviser udover sit arbejde på UiA på Statens Scenekunstskole i København og Institut for Æstetiske Fag på Aarhus Universitet.

Faglige interesser

Hovedinteress er samtidsteatret. I særlig grad der hvor teatret grænser til sin omverden, det være den kunstfaglige omverden eller de sociale, politske og mediale forhold uden for teatret.

Underviser i praktisk teater på grund- og masterniveau samt på Litteratur, Film, Teater - uddannelsen

Prosjekter

Tilknyttet Fakultet for Kunstfags tværfaglige forskingsgruppe Kunst i Kontekst

Kunst og Konflikt: http://www.uia.no/forskning/kunstfag/kunst-og-konflikt

Vitenskapelige publikasjoner

• Kristensen, Jeppe (2024). Unge Mennesker i Jeppes Teater.
  • Kristensen, Jeppe (2023). Publikumsinddragelse i Fix&Foxys forestillinger.
  • Kristensen, Jeppe; Knudsen, Kristian Nødtvedt; Fugli, Ida (2023). Performative anslag mod bacheloroppgaven.
  • Kristensen, Jeppe; Højholdt, Cleo (2023). Cleo's Future - lecture performance.

Sist endret: 21.06.2018 14:06