-
-
-
Gundersen, Ellen Dahl & Grøtteland, Ingunn
(2023).
Erfaringer med implementering av Trippel P -modellen i en stor kommune.
-
Johannessen, Berit; Gundersen, Ellen Dahl; Kalhovd, Malin & Seljås, Cathrine T
(2023).
Støttende ledere og brukervennlige systemer kan bidra til at
sykepleiere melder avvik.
Sykepleien.
ISSN 0802-9768.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Grythe, Bente
(2023).
Erfaringer ved praksisveiledning av sykepleierstudenter i par og veiledningstid for praksisveiledere.
-
-
De Presno, Åsne Knutson; Gundersen, Ellen Dahl & Sætra, Mette K Ragnhildstveit
(2023).
Klare retningslinjer er vesentlig ved fare for ikke bestått praksis.
Tidsskriftet sykepleien.
ISSN 0806-7511.
doi:
10.4220/Sykepleiens.2023.91388.
-
-
Gundersen, Ellen Dahl
(2022).
Hvordan formidle kunnskap til kollegaer?
-
-
Gundersen, Ellen Dahl
(2022).
Rekruttering av sykepleiere til kommunene på Agder.
-
Gundersen, Ellen Dahl; Kallhovd, Malin & Cathrine, Seljaas
(2022).
Trippel P, en ny modell for praksis .
-
Herlofsen, Camilla; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Ask, Torunn Alise; Gundersen, Ellen Dahl; Melby, Kristian Leonard & Breistein, Arne
(2022).
Strengthened student motivation for interprofessional collaboration through annual seminar participation.
-
-
-
-
-
-
-
-
Jentoft, Nina; Gundersen, Ellen Dahl & Hellang, Øyvind
(2021).
Hvordan få sykepleiere til kommunen? Forskningsresultater fra #drømmejobben.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Jentoft, Nina
(2021).
Nyutdannede sykepleiere - faktorer som påvirker valg av arbeidsgiver - Foreløpige funn.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Ask, Torunn Alise
(2020).
Tverrprofesjonell samarbeidslæring – Studenterfaringer fra tverrprofesjonelle seminardager om barn og unges velferd.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Andresen, Gunvor S.
(2020).
JOBBVINNER AGDER
Tilrettelegge for gode praksiserfaringer
i kommunehelsetjenesten
Filmopptak av konferanseinnlegget: https://video.uia.no/media/t/0_kicqix6n
.
-
-
-
-
-
-
Gundersen, Ellen Dahl
(2018).
Reflections on how nursing students can be empowered during their clinical studies.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Johannessen, Berit A. T.
(2017).
Bør katten Belinda få være på Prestheia omsorgssenter?
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Gundersen, Ellen Dahl
(2017).
Generasjonsoverskridende tiltak inn i lokalt folkehelsearbeid.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Gundersen, Ellen Dahl & Johannessen, Berit A. T.
(2016).
The presence of dogs in nursing homes – experiences concerning the mental health of residents.
-
Nordvang, Ellen
(2013).
The endurance of a health promotion intervention in a local community. Evaluation of an intergenerational program.
-
Tønsberg, Anne K. F. & Nordvang, Ellen
(2006).
"Min Kompetanseutvikling?. Et nyskapningsprodukt.
Vis sammendrag
Det å være ansatt i et undervisningssykehjem medfører blant annet økte ressurser til kurs, prosjekter og videreutdanninger. Verdien av dette avhenger imidlertid av at de ansatte ønsker å jobbe med egen kompetanseutvikling. Permen er ment som et bidrag til å motivere for og strukturere en slik prosess. Ved å samle all dokumentasjon på ett sted vil hver enkelt kunne få synliggjort egen kompetanse, egnethet og faglige interesser, både overfor en selv og overfor arbeidsstedet. Den ansatte oppfordres til å inkludere egne refleksjoner i permen gjennom å beskrive hva man har fått ut av å delta på ulike kompetanseutviklingstiltak. Permen er tenkt å kunne benyttes i forbindelse med medarbeidersamtaler og lokale forhandlinger. Den knyttes også opp mot en karriereplan som skal utarbeides for helse- og omsorgstjenestene.
-
-
Jentoft, Nina; Gundersen, Ellen Dahl & Hellang, Øyvind
(2021).
Hvordan rekruttere nyutdannede sykepleiere? - praksis i studiet viser vei
.
NORCE Norwegian Research Centre.
ISSN 978-82-8408-160-1.
Vis sammendrag
Denne rapporten presenterer en kartlegging av 3. års sykepleierstudenters holdninger til og ønske om arbeidsgiver som ferdig utdannet sykepleier. Rapporten presenterer funn og anbefalinger basert på en spørreundersøkelse formidlet alle 3. års sykepleierstudenter ved Universitetet i Agder (2018-kullet) og 15 individuelle intervju med respondenter fra denne gruppen. Samlet sett viser funnene at sykepleierstudentene særlig vektlegger arbeidsfellesskap og muligheter for faglig videreutvikling i jobb som nyutdannet sykepleier. De fleste mener sykehuset best tilrettelegger for dette og ønsker å starte i sin første jobb der. Kommunen er et sted mange ser som aktuelt å komme til når de har fått arbeidserfaring. Den viktigste påvirkningsfaktoren for hvor studentene velger å jobbe er praksiserfaringene de får i løpet av utdanningen.