0
Hopp til hovedinnhold

Cecilie Beinert

Universitetslektor

 
Kontor:
I1082 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Arbeidserfaring:

Universitetslektor, Institutt for ernæring og folkehelse, 2020-

Ph.D Helse- og idrettsvitenskap, 2017-2020

Universitetslektor, Institutt for folkehelse, idrett og ernæring, 2014-2017

Utdannning:

Personlig trener,  2014

Master i Folkehelsevitenskap, 2011-2013

Bachelor i Ernæring, 2008- 2011.

Faglige interesser

 

 

 

Prosjekter

Mitt PhD- prosjekt "LifeLab- Mat og helse" er en del av forskergruppen FEED: Mat og ernæring fra tidlig utvikling.

Publiseringer: 

  • Evaluering av kompetanseprogrammet «Folkehelse og nærmiljøkvaliteter» i fem fylker (2015). Charlotte Kiland, Bjørg Oddrun Hallås, Line Anita Børrestad, Cecilie Beinert og Nina Øverby (prosjektleder).

https://helsedirektoratet.no/publikasjoner/evaluering-av-kompetanseprogrammet-folkehelse-og-nermiljokvaliteter-i-fem-fylker

  • No long-term effect of a two days intervention on how to prepare home made food, on toddler`s food skepticism for new food and intake of fruits and vegetables and sweet beverages: a randomized, controlled trial (2017). C. Beinert , S. Hernes , M. Haugen and N. C. Øverby

http://rdcu.be/y0WL

Vitenskapelige publikasjoner

  • Engeset, Dagrun; Beinert, Cecilie; Ask, Anne Merete Selvik; Bjørkkjær, Tormod (2021). Food and health teachers’ experience of online teaching of a practical school subject during the initial Corona lockdown. International Journal of Home Economics. ISSN: 1999-561X. 14 (1). s 39 - 52.
  • Beinert, Cecilie; Palojoki, Päivi; Åbacka, Gun; Øverby, Nina Cecilie; Vik, Frøydis Nordgård (2021). “Is there any sugar in bread?” : A qualitative video analysis of student activating learning tasks in Home Economics. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN: 2535-8219. 15 (1). doi:10.5617/adno.8078.
  • Vik, Frøydis Nordgård; Beinert, Cecilie; Palojoki, Päivi; Hillesund, Elisabet Rudjord; Engeset, Dagrun; Ask, Anne Merete Selvik; Åbacka, Gun; Øverby, Nina Cecilie (2020). Differences in formal education among Norwegian Home Economics teachers. Journal of the International Society for Teacher Education. ISSN: 1029-5968. 24 (2). s 45 - 59.
  • Beinert, Cecilie; Päivi Esteri, Palojoki; Åbacka, Gun; Hardy-Johnson, Polly; Engeset, Dagrun; Hillesund, Elisabet Rudjord; Ask, Anne Merete Selvik; Øverby, Nina Cecilie; Vik, Frøydis Nordgård (2020). The mismatch between teaching practices and curriculum goals in Norwegian Home Economics classes : a missed opportunity. Education Inquiry. ISSN: 2000-4508. doi:10.1080/20004508.2020.1816677.
  • Beinert, Cecilie; Øverby, Nina Cecilie; Åbacka, Gun; Engeset, Dagrun; Hillesund, Elisabet Rudjord; Ask, Anne Merete Selvik; Vik, Frøydis Nordgård (2020). The state of learning activities in teaching Home Economics : A cross sectional study in Norwegian schools. International Journal of Home Economics. ISSN: 1999-561X. 13 (1). s 2 - 14.
  • Beinert, Cecilie; Hernes, Sigrunn; Haugen, Margaretha; Øverby, Nina Cecilie (2017). No long-term effect of a 2-days intervention on how to prepare homemade food, on toddlers' skepticism for new food and intake of fruits and vegetables and sweet beverages: a randomized, controlled trial.. BMC Research Notes. ISSN: 1756-0500. 10doi:10.1186/s13104-017-2931-z.
  • Beinert, Cecilie (2021). The state of learning activities in teaching Home Economics: A cross sectional study in Norwegian schools.
  • Beinert, Cecilie (2021). Fungerer mat- og helsefaget slik det er tenkt?.

Ekspertområder

Sist endret: 4.08.2021 13:08