0
Hopp til hovedinnhold

Anette Therese Pettersen

Ph.d.-kandidat

 
Kontor:
K2015 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Forskning

Forskningsprosjektet Kritisk distanse eller euforisk omfavnelse: En undersøkelse av ungdommers opplevelse av scenekunst i Den kulturelle skolesekken (DKS), gjennom affektiv og performativ kritikk (arbeidstittel) tar utgangspunkt i egen praksis og bakgrunn som scenekunstkritiker. Gjennom kritikkverksteder vil prosjektet undersøke hvordan performative og affektive spor fra en forestillingsopplevelse kan komme til uttrykk.

Allmenn formidling

Scenekunstkritiker i Morgenbladet, Fædrelandsvennen, Norsk Shakespearetidsskrift og Scenekunst.no. Fast bidragsyter i podkasten Scenesamtaler og kritikkprosjektet Performing Criticism Globally.

Vitenskapelige publikasjoner

  • Pettersen, Anette Therese (2014). Integrert didaktikk - et utvidet dramaturgibegrep. Scenekunsten og de unge. ISBN: 978-82-7990-273-7. Vidarforlaget AS.
  • Christensen-Scheel, Boel; Lindgren, Christina; Pettersen, Anette Therese (2013). Scenography in the Staging / on the Stage / in the Mind of the Audience. Performance Research: A Journal of the Performing Arts. ISSN: 1352-8165. doi:10.1080/13528165.2013.818323.
  • Pettersen, Anette Therese; Skolseg, Runa Borch (2018). Utøveren - Verk Produksjoner. ISBN: 9788293502173. Uten Tittel.
  • Eiermann, André; Pettersen, Anette Therese; Rongved Amundsen, Julie (2021). Scenesamtaler 17 - Susie Wang og Dæhlin/Haven.

Sist endret: 16.11.2020 14:11