- Elevvurdering i grunnopplæring
- Studentvurdering i høyere utdanning
- Digital vurdering
- Vurderings relasjon til evaluering og virksomhetsutvikling på systemnivå
- Vurdering for læring
- Vurderingskultur
- Betydningen av undervisningskommunikasjon, skolekultur og lokalmiljø for skoleutvikling
Prosjekter
Doktorgradsprosjekter:
- "Det europeiske kvalifikasjonsrammeverkets konsekvenser for høyre utdanning" Christine Watne Kristiansen
- “Rektor som leder og administrator i lokal kontekst og kultur” Jon Terje Hegghaug
- «Nye vurderingsformer i lærerutdanningen» Erik Yves Adalberon
Forskningsprosjekter:
School-In - et innovasjonsforskningsprosjekt som utforsker sammenhengen mellom undervisningskommunikasjon, skolekultur og lokalmiljø. Jorunn Midtsundstad, Stefanie Hillen, Grethe Ingebrigtsvold Sæbø, Kirsten Horrigmo
Selvregulert læring og egenvurdering (Undervisingsbasert forskning i PPU-Y) Frank Egeland, Jon Terje Hegghaug, Monika Øgård, Kari-Anne Helleberg Kverneggen og Stefanie Andrea Hillen
SOL, Student Ownership of Learning- Skoleutvikling-brettspill og analysetool av resultater. Desire Baartman
DaVinciVideo, Research and Development project. Development and production of classroom-based videos on IBL for teacher training and the development of Design Principles for such videos. Desire Baartman
Assessment Culture Prosjekt, Inger Marie Dalehefte og Stefanie Andrea Hillen
Læring på tvers av grenser I yrkesfaglig fordypning (YFF), Kari-Anne Helleberg Kverneggen
Utdanning til valg. Dahlske UDV. Prosjekt I regi av Senter for yrkesliv og opplæring I arbeidslivet. Kari-Anne Helleberg Kverneggen og Monika Øgård
International Bokprosjekt: Assessment as a pedagogical tool, Stefanie Andrea Hillen
Relevante PhD - studieprogrammer
Forskningssamarbeid
University of Nebraska at Omaha (UNO): Culture of Assessment
Department of Education (Connie Schaffer) & Department of ITS (Peter Wolcott)