The course is connected to the following study programs

  • Bachelor's Programme in Marketing and Management

Teaching language

Norsk

Prerequisites

Studenten må ha opptak på bachelorprogrammet i markedsføring og ledelse. 90 sp fra fordypningen må være bestått. Praksisbedrift og plan for gjennomføring av praksisperioden skal være forhåndsgodkjent av studieprogramleder.

Studenten må ha nødvendige forkunnskaper og kompetanse for å løse arbeidsoppgavene som skal utføres i praksisperioden. Studentens forkunnskaper og kompetanse vurderes av arbeidsgiver gjennom søknad, CV og intervju. Bedriften prioriterer kvalifiserte søkere og innvilger praksisplass på grunnlag av dette.

Course contents

Emnet gir studentene forståelse for og erfaring med hvordan markedsførings kompetanse kan anvendes i en yrkessammenheng. Studentene oppholder seg i en virksomhet i 150 timer, og deltar i den praksis og de arbeidsoppgaver som utføres i virksomheten. Oppholdet kvalitetssikres både av faglærer og av en veileder fra den aktuelle praksispartneren. I siste del av studiet skriver studentene en oppgave med fokus på sammenhenger mellom praksis og innholdet i studieprogrammet.

Learning outcomes

Etter fullført emne skal studentene

  • ha generell innsikt i arbeidslivets krav og forventninger
  • ha innsikt i teorier om verdiskapning, markedsføring, ledelse, kommunikasjon, forbrukeratferd, motivasjon, selvledelse og rolleforståelse i arbeidslivet
  • ha bevissthet om egen kompetanse og dens relevans for yrkeslivet
  • ha kunnskap om hva som særpreger virksomhet, rutiner og arbeidsoppgaver hos den aktuelle praksispartneren
  • kunne reflektere over sammenhenger mellom praksis, innhold i eget studium og egen fagkompetanse

Examination requirements

Praksis må være bestått.

Teaching methods

Praksis og oppgaveskriving. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 210 timer. Praksis er obligatorisk.

Evaluation

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Assessment methods and criteria

Individuell praksis/prosjektoppgave med et omfang på 6000-8000 tegn inkludert mellomrom. Bestått/ikke bestått karakter.

Last updated from FS (Common Student System) July 1, 2024 1:54:51 AM