Maria Kristianne Leithaug
Doctoral Research Fellow
Department of Education
- maria.k.leithaug@uia.no
- Phone
- +47 38142406
- Mobile phone
- +4797615320
Office
EU106 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)
Publications
-
Myrann, Maria Kristianne (2023). The Pitfalls and Possibilities of Laughter—Sustainability in the Light of Parental Collaboration involving Refugee Parents. Nordisk barnehageforskning. ISSN 1890-9167. 19(3), p. 164–184. doi: 10.23865/nbf.v19.336. Full text in Research Archive Show summary
-
Myrann, Maria Kristianne & Glaser, Vibeke (2023). Foreldres posisjonering i møte med barnehagelæreres fagkunnskap. En studie av foreldresamtaler i barnehagen. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633. p. 57–67. Full text in Research Archive
-
Myrann, Maria Kristianne; Krogstad Nome, Venke & Høyvoll Piros, Anne Signe (2018). Det sårbare barnet i barnehagen og skolen: Tverrfaglig samarbeid mot samme mål. In Johannessen, Baard & Skotheim, Torhild (Ed.), Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205498181. p. 116–147.
-
Myrann, Maria Kristianne (2020). Foreldresamtalen -kommunikasjon og relasjon mellom hjem og barnehage. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202702564. 95 p.
-
Myrann, Maria Kristianne (2023). Parental Collaboration in Transitions from Preschool to Primary School: Preliminary findings of a scoping review covering the Nordic context .
-
Myrann, Maria Kristianne (2022). Foreldresamtalen -kommunikasjon og relasjon mellom hjem og barnehage (kurs).
-
Myrann, Maria Kristianne (2021). Den viktige foreldresamtalen (Blogginnlegg for Fagsnakk Cappelen Damm).
-
Myrann, Maria Kristianne (2020). Den viktige foreldresamtalen.
-
Myrann, Maria Kristianne (2020). Foreldresamtalen -tar vi oss tid? Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. 37(3), p. 54–60.
-
Myrann, Maria Kristianne (2019). That's how we do it in Norway: Parent-kindergarten teacher conferences involving refugee parents.
-
Myrann, Maria Kristianne (2019). Foreldresamtalen og det delte oppdragermandat: Kommunikasjon om oppdragelse i lys av Habermas' teori om kommunikativ handling.
-
Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). The influence of local context and their support for schools.
-
Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). How does the interplay between school and place influence inclusion?
-
Myrann, Maria Kristianne (2017). "Men dere øver på det hjemme?" Kommunikativ praksis i foreldresamtaler i barnehagen.
-
Hillen, Andrea Stefanie; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Horrigmo, Kirsten Johansen; Dalehefte, Inger Marie; Myrann, Maria Kristianne & Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Tydelige forventninger er best for alle elever. Samfunnets holdninger til skolen er like viktig som foreldrenes utdanningsnivå. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790. p. 39–39.
-
Myrann, Maria Kristianne & Spieler, Kristin (2017). Genuine dialogue in the light of democratic principles: Communication in collaboration between home and preschool.
-
Myrann, Maria Kristianne & Skreland, Lisbeth Ljosdal (2016). "Men dere øver på det hjemme?" Realiseringen av det delte oppdragermandat -en fortolkende studie av kommunikativ praksis i barnehagens foreldresamtaler. Universitetet i Agder. Show summary
Published
Apr. 16, 2024 11:03 AM